آخرین خبرهااستان ها

روز بزرگداشت آیت الله بهجت در تقویم ملی ثبت شود

استاندار گیلان در دیدار با اعضاء ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت، به درج عنوان روز بزرگداشت آیت الله بهجت در تقویم ملی کشور اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد را با جدیت در دولت پیگیری می کنیم.

تدبیرشرق/مصطفی سالاری، استاندار گیلان در دیدار با اعضاء ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قرار گرفتن در آستانه نیمه مبارک شعبان، اظهار داشت: نظام ما دارای ماهیتی معنوی و کشور ما کشوری با سابقه ای دیرین در حوزه مسائل دینی و  مذهبی است و طبعا با این سابقه ارزشمند، اشتغال به امور معنوی نیز برای ما لذتبخش است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت که نماد معنویت، اخلاق، وارستگی و دلدادگی به پروردگار است، کاری ارزشمند و عاشقانه ‌‌است، خاطرنشان کرد: جایگاه این شخصیت برجسته کشورمان آنقدر بزرگ است که هرسال جمعیت عظیمی از سراسر کشور برای بزرگداشت مقام والای آن مرحوم به شهر فومن سفر می کنند.

استاندار گیلان هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم را وظیفه همه دانست و خاطرنشان کرد: همه ما نیازمند بهره مندی از برکات آن شخصیت ایشان هستیم و یقینا نام آیت الله بهجت برکات بسیاری برای گیلان بخصوص شهر فومن فراهم کرده است.

سالاری با بیان اینکه امروز بیش از هر روز دیگر نیازمند الگوگرفتن از سجایای ایشان  هستیم، بیان کرد: ترویج سجایای آیت الله بهجت وظیفه همه ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تملک بیت آیت الله بهجت و تبدیل آن به یک مکان معنوی برای مراجعه مردم سراسر کشور، با بیان این مطلب که، در صورتی که بتوانیم منابع مالی لازم جهت انجام پروژه را تامین کنیم، باید پروژه را کامل ببینیم، اظهار داشت: ابعاد مختلف پروژه نظیر پیش بینی فعالیت های مجاور مکان مذکور و بطورکلی کارکردها ‌و کاربری های پیرامون پروژه بررسی و با مدیریت فرماندار شهرستان برآورد دقیقی از طرح ارائه شود تا بتوانیم ضمن انجام وظیفه در این خصوص، بخشی از دغدغه ی مرحوم آیت الله بهجت را که موضوع اشتغال جوانان بود، برطرف کرده و روحشان را شاد کنیم.

استاندار گیلان در ‌پایان به درج عنوان روز بزرگداشت آیت الله بهجت در تقویم ملی کشور اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد را با جدیت در دولت پیگیری می کنیم.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت فومنی در روز پنج شنبه مورخ ۹۷/۲/۱۳ در محل مسجد ولی عصر (بالامحله) شهر فومن با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا