آخرین خبرها

پیام رسان کودکان فیسبوک به روز رسانی شد / اضافه شدن “حالت خواب” / امکان نظارت مستقیم والدین بر فعالیت های کودکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک قصد دارد نرخ نظارت بر پیام رسان کودکان را ۲ برابر کند.این ویژگی جدید که “حالت خواب” نام دارد، اجازه می دهد تا والدین مرزها را برای زمانی که بچه ها می توانند و نمی توانند از برنامه چت استفاده کنند تعیین کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، فیس بوک قصد دارد برنامه ای را طراحی کند تا کودکان بتوانند از برنامه پیام رسان خود به درستی استفاده کنند.

 این شرکت “حالت خواب” را برای کودکان زیر ۱۲ سال معرفی کرده است. این ویژگی جدید به والدین  اجازه می دهد پارامترها را برای زمانی که بچه ها می توانند و نمی توانند از برنامه استفاده کنند، تنظیم کنند.

پیام رسان کودک ، که در ماه دسامبر معرفی شد، یک برنامه مستقل از شبکه اجتماعی اصلی فیس بوک و نسخه معمولی فیس بوک مسنجر است. برای هر دو این سیستم عامل ها ، شما باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید تا ثبت نام کنید.

مسنجر کودکان هیچ آگهی یا خرید درون برنامه ای ندارد و فیسبوک اعلام کرد که آن را مطابق با «COPPA» یعنی قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان آنلاین، توسعه داده است. 
این حالت جدید اجازه می دهد تا پدر و مادر به تنظیمات فیس بوک کودک خود بپردازند و تصمیم بگیرند که چه زمانی برنامه محدودیت را اجرا کنند. به عنوان مثال، شما می توانید زمان را در شب هنگام شام یا زمان انجام تکالیف متوقف کنید.

افزون بر این می توانید  آن را بعد از خواب ببندید و در صبحگاه دوباره فعال کنید.رئیس بخش ایمنی فیس بوک، روز پنج شنبه گفت: “زمان هایی وجود دارد که خانواده ها  بخواهند دستگاه های هوشمند را کنار بگذارند. به نظر می رسد فرصتی برای ما وجود دارد که به والدین اجازه دهیم به کنترل آنلاین کودکان بپردازند.”

فیسبوک می گوید که به طور منظم به گروه های توسعه کودک و هزاران والدین نگران کودکان خدمات جدید ارائه خواهد داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا