آخرین خبرها

دیدارهای امروز ظریف در نیویورک/تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه سفر به نیویورک امروز با همتای نروژی خود دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، وزرای خارجه ایران و نروژ بر لزوم پایبندی اروپا و آمریکا و حمایت اروپا از برجام و تلاش برای حفظ این موافقت نامه تاکید کردند.

طرفین همچنین همکاری همه کشورها برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران های منطقه ای به ویژه سوریه و یمن را ضروری دانستند.‌

موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و افزایش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور از دیگر محورهای گفت و گوهای وزرای خارجه ایران و نروژ بود.

ظریف همچنین با وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد. وزیران خارجه ایران و آلمان در گفت و گوهای خود در خصوص آینده برجام و ضرورت تلاش بیشتر و تعهد کشورهای اروپایی برای حفظ برجام رایزنی کردند؛ سفر آتی سران اروپایی به آمریکا و تلاش آنها برای حفظ توافق هسته ای و تاکید بر لزوم تلاش بیشتر آنها به منظور پایبند کردن کامل تمامی اعضا به تعهداتشان نسبت به این توافق مهم، از دیگر محورهای مهم این دیدار بود.

وزیران امور خارجه ایران و آلمان در خصوص اوضاع منطقه ای نیز گفت و گو کردند و تلاش برای برقراری مجدد ثبات از طریق مذاکرات سیاسی و رد راه حل نظامی برای حل بحران های خاورمیانه رامورد تاکید قرار دادند. در همین راستا، طرفین موضوع سوریه را با تاکید بر پروسه آستانه و حل مسالمت آمیز و سیاسی بحران در این کشور مورد تبادل نظر قرار دادند.

علاوه بر موضوعات بین المللی و منطقه ای، وزیر امور خارجه کشورمان و همتای آلمانی بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاری های ایران و آلمان در زمینه های مختلف تاکید کردند.

۴۹۳۱۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا