آخرین خبرها

سخنگوی شورای شهر تهران: مشورت با گروه‌های مرجع برای انتخاب شهردار/ درصورت انصراف کاندیداها گزینه‌ای اضافه نمی‌شود/ ۲۳ اردیبهشت کاندیدا اعلام خواهند شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد حواشی انتخاب هفت نفر به عنوان گزینه شهرداری پاسخ داد.

علی اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورای شهر هفت نفر از گزینه‌های شهرداری را انتخاب کردند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۳ اردیبهشت ماه کاندیدا اعلام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری به انجام الکترونیکی معاملات شهرداری که به پیشنهاد شورای شهر بود تصویب شد، گفت: بر اساس این طرح مقرر شده است که از این پس تدوین قرارداد، دریافت قیمت، بازگشایی پاکت و اعلام برنده به صورت آنلاین و برخط انجام شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در میان گزینه‌های فعلی شهرداری افرادی هستند که پیش از این توسط مراجع ذی‌صلاح رد شده‌اند، گفت: پیش از این در مرداد ماه ما تنها برای آقای نجفی استعلام گرفتیم و در مورد شش کاندیدای دیگر استعلامی انجام نشد.

وی در مورد چرایی مخفی بودن آرای گزینه‌ها گفت:‌طبق دستورالعمل رأی به فرد مخفی است و بحث این بود که بر همین مبنا آراء را اعلام نکنیم و بر اساس حروف الفبا گزینه‌ها خوانده شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حذف یا انصراف گزینه‌های فعلی فرد دیگری به جمع گزینه‌ها اضافه می‌شود یا نه؟ گفت: قرارمان این است که به هر دلیلی از این گزینه‌ها کم شد فرد دیگری به این جمع اضافه نشود.

اعطا در مورد سیاسی و حزبی بودن گزینه‌ها گفت: ما با گروه‌های مرجع مشورت کردیم اما بدین معنا نیست که تصمیم گیری جای دیگری بوده؛ بلکه اعضا خودشان تصمیم گیری می‌کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا