آخرین خبرهااستان ها

از زنان موفق جامعه برای دختران الگو بسازیم | کانون خانواده را گرم نگهداریم

انصاری با اشاره به اینکه در مراسم سوم خرداد نباید فقط به بازگویی خاطرات اکتفا کرد افزود: با استفاده از زبان هنر آنچه که اتفاق افتاد و چه تاثیری برای جامعه داشته است را عنوان کنیم و از زنان موفق جامعه برای دختران الگو بسازیم.

تدبیرشرق/جلسه امور بانوان شهرستان رشت جهت هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر(سوم خرداد)به ریاست علیرضا انصاری معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری رشت برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت در ابتدا با اشاره به شان و منزلت زن در اسلام گفت: در آموزه های اسلامی زن به عنوان موجودی ارزشمند عنوان شده است و جایگاه بالایی دارد.

انصاری با اشاره به اینکه در آیات قرآن به تساوی زن و مرد اشاره شده است، افزود: فلسفه وجودی زن از نظر قرآن آرامش بخشی و تکمیل کننده است و همانطور که پیامبر اکرم می‌فرمایند از دامن زن مرد به معراج می‌رسد.

انصاری با اشاره به اینکه زنان کشورمان نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: زنان در کنار مردان مبارزه کردند و با پشتبانی از مردان درانقلاب و تربیت فرزندانی که پیرو فرهنگ شهید شهادت بودند، سبب شدند که جنگ هشت ساله دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس زنان جنگاوری حضور داشتند، تصریح کرد: در آزادی خرمشهر زنان فداکاری بودند که در کنار رزمندگان از کیان و دین خود پاسداری کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی با اشاره به اینکه باید به توانایی زنان اعتماد کرد، افزود: امروز زنان و بانوان باید نقش تاریخی خود را با مسیولیت شناسی و دلسوزی دنبال کنند.

وی با بیان اینکه از مشکلات جامعه آسیب های اجتماعی است، افزود: برای مقابل با آسیب‌های اجتماعی که نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند، باید کانون خانواده را گرم نگهداریم.

انصاری با بیان اینکه مادر عنصر کلیدی کانون خانواده است، افزود: مادران خانواده با هدایت، ستونهای خانواده را محکم کنند و همین امر سبب جلوگیری از ناهنجاری ها و بزهکاری میشود.

وی با بیان اینکه زنان مدیریت اقتصادی خانواده را دارند، افزود: با توجه به نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی، زنان می‌توانند نقش بسزایی در تحقق شعار سال داشته باشد.

انصاری ادامه داد: باید زنان به ابزارهای روز جهان مجهز باشند تا بتوانیم از ظرفیتها و توانایی آنان استفاده کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت در مورد برگزاری مراسم سوم خرداد گفت: از مقاطع تاریخی ملت ما دفاع مقدس است و در این هشت سال جنگ تحمیلی روزهایی بود که در تاریخ کشورمان ماندگار شدند.

وی ادامه داد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر از روزهایی است که برای مردم و نظام بسیار اهمیت دارد.

انصاری با بیان اینکه سوم خرداد را باید همه ساله باشکوه برگزار شود، افزود: باید رشادتها و جان فشانی رزمندگان را برای نسل جدید بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مراسم سوم خرداد نباید فقط به بازگویی خاطرات اکتفا کرد افزود: با استفاده از زبان هنر آنچه که اتفاق افتاد و چه تاثیری برای جامعه داشته است را عنوان کنیم و از زنان موفق جامعه برای دختران الگو بسازیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا