اسلایدرتدبیر ورزشی

می‌ترسند به خارج بروم و پناهنده شوم/ پول کرایه ماشین هم ندارم

ناصر ناصری‌پور ملی‌پوش جودو پس از خداحافظی

جودوکار ملی‌پوش خوزستانی پس از ترک اردوی تیم‌ملی گفت: حاضرم هر روزی را که مربیان تیم‌ملی اعلام کنند، با تمام جودوکاران ۶۰ کیلوگرم ایران در حضور خبرنگاران مبارزه کنم و اگر جودوکاری از من امتیاز گرفت، این رشته را کنار می‌گذارم.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، ناصر ناصری‌پور، در خصوص ترک اردوی تیم‌ملی و تصمیم به خداحافظی از جودو، اظهارکرد: پیش از المپیک ریو قرار بود به همراه تیم‌ملی به مسابقات آسیایی که کسب سهمیه بود، اعزام شوم که پیش از این رویداد رباط پای من پاره شد و در حالی که هیچ‌کسی امید نداشت که من خودم را برسانم ولی به خانه رفتم و در مدت سه هفته خودم را آماده کردم. این موضوع برای همه غیرقابل باور بود زیرا پزشکان گفته بودند که پس از شش ماه تا یکسال می‌توانی به جودو برگردی.

وی افزود: به هر حال من خودم را به مسابقات آسیایی رساندم و در دور اول این پیکارها به برتری رسیدم و در دور دوم نیز برابر قهرمان المپیک از کشور ازبکستان، از ناحیه آرنج دست دچار شکستگی شدم. پس از این مشکل نیز من به یک وزن بالاتر رفتم و در وزن ۶۶ کیلوگرم مبارزه می‌کردم تا اینکه چهار پنج ماه پیش و پس از رفتن محمد رشنونژاد از وزن ۶۰ کیلوگرم تصمیم گرفتم دوباره به وزن ۶۰ کیلوگرم یعنی وزن قبلی‌ام برگردم.

این جودوکار خاطرنشان‌کرد: پس از بازگشت به وزن ۶۰ کیلوگرم نیز در مسابقه‌ای که داشتم، تمام حریفانم را شکست دادم و به عنوان قهرمانی رسیدم. بعد از این رویداد هم یک ماهی در اردو بودم و قرار شد تیم‌ملی سفری به کشور تونس داشته باشد که اسم من را در لیست قرار ندادند و دلیل‌شان هم این بود که من به تازگی وارد اردو شده‌ام. من هم که نمی‌خواستم وارد حاشیه شوم، این موضوع را پذیرفتم.

وی افزود: تیم‌ملی سپس اردوی مشترکی در کشور ازبکستان داشت که باز هم اسم من را در لیست نفرات اعزامی قرار ندادند و بازهم گفتند که تو به تازگی وارد اردوی تیم‌ملی شده‌ای و ما اسامی نفرات شرکت‌کننده در این اردو را پیش از این اعلام کرده بودیم. پس از آن نیز مسابقاتی در کشور آلمان و یک کشور دیگر هم بود که باز من را اعزام نکردند.

ناصری‌پور بیان کرد: پس از تمام این رویدادها، قرار بود تیم‌ملی پیش از سال ۹۷ به رقابت‌های گرجستان اعزام شود و در حالی‌که اسم من در لیست نفرات اعزامی وجود نداشت ولی وقتی مجبور شدم آپاندیسم را عمل کنم، به من گفتند که اسم تو را برای این مسابقات در لیست قرار داده بودیم. من در حالی‌که پزشکان گفته بودند تا شش ماه نباید تمرین کنی ولی ۹ روز پس از این عمل جراحی، شروع به انجام تمرینات فشرده کردم تا خودم را به تیم‌ملی برسانم.

وی عنوان کرد: در حالی‌که در اردو بودم و خیلی هم خوب تمرین می‌کردم، چند روز پیش متوجه شدم که اسم من جزو نفرات اعزامی به مسابقات بین‌المللی پیش‌رو در روسیه نیست. این تصمیم در حالی گرفته شده است که اگر من در این پیکارها شرکت نکنم، نمی‌توانم در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم حضور داشته باشم زیرا در این رویداد است که می‌توانم خودم را محک بزنم. به هر حال وقتی باز هم جویای علت شدم، به من گفتند که تو دچار اضافه‌وزن شده‌ای ولی همه می‌دانند که ورزشکاران تمام دنیا شاید پیش از یک رویداد، ۱۰ کیلوگم بالای وزن اصلی خود باشند.

این جودوکار اندیمشکی با بیان این‌که حق من بیشتر از این است، گفت: تاکنون در مسابقات قهرمانی‌ کشور برابر حریفانم شکست نخورده‌ام. آن‌ها می‌گویند که وزن من بالا است و با توجه به این‌که جراحی داشته‌ام، آماده نیستم ولی این حرف‌ها بهانه است و اکنون هم با پیش آمدن این موضوع، حاضرم هر روزی را که مربیان تیم‌ملی اعلام کنند با تمام جودوکاران ۶۰ کیلوگرم ایران در حضور خبرنگاران مبارزه کنم و اگر جودوکاری از من امتیاز گرفت، این رشته را کنار می‌گذارم. تمام هدف من این است که در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت کنم اما آن‌ها با این تصمیم‌شان من را ناامید کردند.

وی افزود: تمام عمرم را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا گذاشتم؛ من با مشکلات فراوان خودم را به اردوها می‌رسانم و حتی پول کرایه ماشین ندارم که به اردوها بروم اما به هر سختی که شده حضور پیدا می‌کنم تا آینده‌ای در این رشته داشته باشم ولی این مسوولان خیلی راحت از حق ما می‌گذرند. من شغلی ندارم و تمام زندگی‌ام را برای حضور در این مسابقات گذاشته‌ام و بعد آن‌ها می گویند من آماده نیستم و در واقع با آوردن بهانه، نمی‌خواهند من را اعزام کنند.

ناصری‌پور گفت: من حتی از جایی شنیده‌ام که فدراسیون می‌گوید با توجه به این‌که محمد رشنونژاد دیگر جودوکار خوزستانی که برای مسابقاتی اعزام شده بود و دیگر به ایران بازنگشت، ناصری‌پور را هم اعزام نمی‌کنیم و ممکن است او هم برود و پناهنده شود. به نظرم این حرف کاملا بی‌ربط است زیرا من هیچ موقع از کشورم و خانواده‌ام نمی‌گذرم.

وی تاکید کرد: من حتی وقتی در اردوها هستم، دلم پیش پدر و مادرم است و می‌خواهم در کشور خودم معروف شوم و برای ایران مدال بیاورم. این فکری که در مورد من می‌کنند، صد درصد اشتباه است و می‌توانم تضمین دهم که اگر به مسابقات خارج از کشور اعزام شوم، به ایران بازخواهم گشت.

این جودوکار خوزستانی عنوان کرد:‌ دو شب است که نخوابیده‌ام؛ من باتوجه به این‌که بسیار از این موضوع ناراحت شدم، اردوی تیم‌ملی را هم ترک کردم، حتی وقتی از اردو خارج شدم، مسوولان تیم‌ملی با من تماس نگرفتند. خیلی جای تاسف و تعجب دارد که در هفت سالی که عضو تیم ملی بزرگسالان هستم، تنها ۲ بار من‌ را به مسابقات بین‌المللی اعزام کردند، در حالی‌که دیگر جودوکاران تیم‌ملی ماهی یک تا دو بار به رقابت‌های خارج از کشور اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: نمی‌دانم چرا وقتی من تمام حریفانم در ایران را شکست می‌دهم و این همه انگیزه دارم، این‌گونه با من رفتار می‌کنند. همه مربیان و جودوکاران ایرانی از توانایی من با خبر هستند اما آن‌ها با این تصمیم‌شان جوانی من را از بین می‌برند.

ناصری‌پور در پایان گفت: جا دارد از مردم اندیمشک که همیشه از من حمایت داشته‌اند، قدردانی کنم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا