آخرین خبرهایادداشت

سیامک ارجمند / شورایاری ها و برون رفت از مشکلات شهری

تدبیرشرق/سیامک ارجمند : در عصر حاضر کلانشهر ها روز به روز در حال گسترش هستند. شهر رشت به عنوان یک کلانشهر نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست، به صورتی که امروزه با سرعت چشم گیری شاهد گسترش روز افزون آن هستیم. موضوعات و مسائل شهری نیز پا به پای شهر در حال گسترش هستند و هر روز بر دامنه ی آن ها افزوده می شود. نکته ی حائز اهمیت تر آنکه این مسائل شهری متناسب با نقاط مختلف شهر تعریف می شوند. به عبارتی دیگر مسائل شهری نقاط مختلف شهر با یکدیگر متفاوت هستند. با توجه به گستردگی این موضوعات و مسائل آنچه بیش از گذشته اهمیت می یابد لزوم مشارکت مردم در حل این مسائل است. از این رو است که استفاده از ظرفیت نهادهایی مانند شورایاری ها امروزه ضرورت ویژه ای پیدا کرده است. شورایاری ها که امتحان خود را در شهرهایی چون تهران و مشهد پس داده اند از جمله نهادهایی هستند که به خوبی می توانند مردم را به عرصه ی مشارکت در حل مسائل شهری وارد نمایند. در رشت اما متاسفانه این ظرفیت مردمی مغفول مانده است. هر چند گاهی از گوشه و کنار زمزمه هایی جهت تشکیل شورایاری در رشت شنیده می شود. اما این اخبار تنها در حد زمزمه مانده و هرگز جامه ی عمل به خود نپوشیده است.
با توجه به گستردگی روز افزون مسائل و موضوعات شهری و عدم پاسخگویی صحیح نسبت به آن این مسائل دیر یا زود چهره ی یک بحران به خود خواهد گرفت. در حال حاضر شورایاری ها را شاید بتوان تنها راه حل پیشگیری از بروز این بحران دانست.
امیدواریم افراد مسئول در این حوزه به ضرورت تشکیل این نهاد توجه نمایند و نسبت به لزوم مشارکت مردم در عرصه ی شهری آگاهی یابند تا به زودی شاهد تشکیل این نهاد در کلانشهر رشت نیز باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا