اسلایدراقتصادیخبر داغملی

شمارش معکوس برای آغاز طرح رونق تولید/ تعیین ۱۰ هزار واحد صنعتی در فاز اول

رونق واحد صنعتی

ادامه طرح رونق تولید در سال جاری در حالی از هفته آینده کلید می‌خورد که بنابر تصمیم اولیه قرار بر این است تا به ۱۰ هزار واحد صنعتی رقمی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تعلق گیرد.

به گزارش تدبیرشرق، طرح رونق تولید در نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۵ کلید خورد تا در ابتدای امر پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی به ۷۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط مدنظر قرار گیرد، طرحی که یکی از پروژه‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آمد و از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شد.

در ابتدای اجرای طرح رونق تولید پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی تنها برای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده اما با پیشرفت کار واحدهای کوچک و متوسط بخش کشاورزی نیز مشمول طرح مذکور شدند تا با مراجعه به بانک‌ها تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

میزان تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی در سال ۹۵

با توجه به حجم متقاضیان دریافت تسهیلات با در نظر گرفتن نیاز واحدهای تولیدی برای احیاء و رونق چرخه تولید میزان متقاضیان برای اخذ تسهیلات بیشتر از ۷۵۰۰ واحد در نظر گرفته شد تا در نهایت در قالب طرح رونق تولید به ۲۴ هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که در این بین تعداد واحدهای صنعتی معادل ۱۲ هزار مورد بود.

ادامه طرح رونق تولید در سال ۹۶

با آغاز سال ۱۳۹۶ مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادامه طرح رونق تولید در این سال خبر دادند و اظهار کردند که در ابتدای سال پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متقاضی تسهیلات بسته خواهد شد تا اگر واحدی درخواست وام کرده و موفق به دریافت آن نشده رقم مربوط به آن تعلق گیرد و پس از اعطای تسهیلات به کلیه واحدهای متقاضی ادامه طرح رونق تولید برای متقاضیان جدید در سال جاری کلید بخورد.

تسهیلات ۲۰ هزار میلیاردی برای ۱۰ هزار واحد صنعتی

در سال جاری طرح رونق تولید به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال و رقم مورد نیاز برای ارائه تسهیلات به متقاضیان اعلام شد تا تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی به ۱۰ هزار واحد صنعتی تعلق گیرد.

شروط اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی

طبق گفته محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت، معدن و تجارت – ادامه طرح رونق تولید در سال ۱۳۹۶ ادامه خواهد یافت تا ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی براساس توافق‌های انجام شده با بانک مرکزی تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند. علاوه بر این طبق اعلام وی در سال جاری طرح رونق تولید با شرایط جدید افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال به واحدهای متقاضی مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، قرار بر این است تا اواخر هفته آینده سامانه طرح رونق تولید فعال شود تا واحدهای متقاضی از طریق کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید بتوانند از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند شوند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا