آخرین خبرهااستان ها

ایجاد شرکت مدیریت صادرات توانمند، لازمه رونق بخشیدن به امر صادرات در گیلان است

به گزارش تدبیرشرق، فرهاد دلق پوش در جلسه بررسی چالشها و موانع پیش روی امر صادرات عنوان کرد؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدامات راهبردی می تواند واحدهای تولیدی را برای تامین نیازهای داخلی، همچنین صادرات و کسب بازارهای جهانی به مسیر درست و اصولی پیش ببرد.
وی تصریح کرد: یک مرکز واحد و تشکل فعال باید در این زمینه داشته باشیم تا ضمن بررسی چالشها و موانع، هماهنگی های لازم را در امر صادرات مورد مطالعه تطبیقی قرار بدهد بعنوان نمونه کشوری مثل ترکیه چه کارهایی انجام داده که اکنون به این مرحله از رشد اقتصادی رسیده است ما نیز باید تولید برنامه و خلاقیت داشته باشیم تا به هدف مطلوب اقتصادی نائل شویم.
وی تاکید کرد؛ اولین کاری که در این تشکل و کارگروه باید انجام دهیم این است که ما شرکت مدیریت صادرات را تشکیل تا در تسهیل نمودن امر صادرات و رونق بخشیدن به این مهم ما را یاری کند این مهم زمانی محقق میشود که تمامی واحدهای صنعتی که توان و پتانسیل تولید محصول صادراتی را داشته باشد از چتر حمایتی این تشکل برخوردار باشد تا بتواند برنامه و راهکار ارائه کند.
دلق پوش با اشاره به اینکه نباید در فروش تولید محصولات به بازارهای داخل بسنده کنیم گفت؛ ما این توانایی را داریم که بازارهای خارجی را هم در دست بگیریم منتها لازمه این امر این است که انگیزه لازم را در واحدهای صنعتی بوجود بیاوریم برای این امر و رسیدن به این نقطه باید ساختاری را در بحث صادرات در بین واحدهای صنعتی و تجاری ایجاد کنیم و سعی نماییم با ارائه فراخوان بتوانیم از ایده ها و تفکرات دیگران استفاده کنیم تا توان صادراتی خودمان را بالا ببریم.
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه شرایط امروز بازار رقابتی دنیا که روز به روز هم در حال پیشرفت هست اظهار داشت؛ ما اگر بخواهیم در آینده عضو سازمان تجارت جهانی (WTO) شویم باید ساز و کار اقتصاد بین المللی را با شناخت کامل اجرا کنیم چنانچه ما نتوانیم ساز و کارهای مناسب برای حرکت به این سمت را تدوین کنیم در آینده نزدیک از چرخه تجارت جهانی محو شده و به انزوا خواهیم رفت.
فرهاد دلق پوش اذعان کرد: گیلان می تواند در زمینه صادرات با توجه به موقعیت سرزمینی خود بسیار کارآمد و موفق باشد و هیچ استانی پتانسیل و موقعیتی نظیر گیلان در بحث ارتباط با کشورهای هدف را دارا نیست و حتی تولیدکنندگان و تجار استانهای دیگر نیز نباید از موقعیت سوق الجیشی تجاری گیلان غافل شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تشکیل ائتلاف تجاری منطقه ای در استان های مجاور دریای خزر را مطرح کرد و ابراز داش: تشکیل یک ائتلاف برای انجام یک کار تیمی و منسجم جهت توانمندسازی صادراتی این سه استان شمالی در گام اول و مشارکت سایر استانها در گام دوم می تواند منشاً اثر و تحول در تجارت خارجی باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا