استان هااقتصادی

فرماندار شهرستان لاهیجان: چای تولید داخلی باید بیشتر معرفی شود/ طرح کاداستر از کاربری های غیر مجاز جلوگیری میکند

فرماندار لاهیجان

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه افتتاح طرح کاداستر به صورت پایلوت کشوری در شهرستان لاهیجان گفت: بیشترین اراضی لاهیحان در جلگه قرار دارند و این شهرستان از نظر زراعی، باغی و دامی اهمیت زیادی دارد و لاهیجان نیز از ارتفاعات بسیار زیبایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست های گردشگری و بومی گردی که استاندار گیلان تعریف کرده اند با کارکرد گردشگری ،کشاورزی و تجاری به عنوان اولویت در این شهرستان دنبال شده و محور توسعه لاهیجان محسوب میشوند و اجرایی شدن پروژه کاداستر موجب تقویت و تسریع در بخش گردشگری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان اگر در برخی از شاخص های اعلام شده در بخش باغ، دام، زراعت و شیلات از متوسط استانی عقب باشد ، مدیران شهرستان تلاش می کنند که به حد استانی ارتقاء یابند و یا از آن پیشی بگیرند.

وی یادآورشد: مطمئنا این شهرستان که به عنوان پایلوت در اجرای طرح کاداستر انتخاب شده است از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی که بسیار امر مهمی میباشد جلوگیری خواهدشد.

فرماندار لاهیجان گفت: اجازه نمی دهیم اراضی که باید در تولید کمک کنند در آنها تغییر کاربری های غیر مجاز رخ دهد و طرح کاداستر هم به این امر کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان هدف از اجرای این طرح را جمع آوری آمار و اطلاعات اراضی کشاورزی و تعیین محدوده ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین های ملی و کشاورزی عنوان و اظهار کرد: مدیران، دستگاه های اجرایی علی الخصوص بخشداران، دهیاران و شوراها باید نهایت همکاری خود را برای اجرای به موقع و دقیق این طرح به کار گیرند.

وی یادآورشد: شهرستان لاهیجان را به چای می شناسند و باید تلاش کنیم که چای تولید داخلی که ارگانیک هم هست بیشتر در داخل و خارج کشور معرفی شود.

وی افزود: چای لاهیجان یکی از مرغوبترین چای های جهان است و به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان هماهنگی مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد تاکید کرد: لاهیجان با اجرای خوب این طرح می تواند جایگاه بسیار خوبی در کشور و استان پیدا کند و این طرح برای مدیران شهرستان بسیار حیاتی و اساسی است.

وی همچنین اضافه کرد: برای هرچه بهتر اجرایی شدن این پروژه باید مردم عزیز، مسئولین، اصحاب رسانه و کلیه دست‌اندرکاران با یکدیگر همکاری نمایند.

فرماندار لاهیجان گفت: با اجرای این پروژه میتوان ظرفیت های منطقه را به‌لحاظ استراتژیک و نحوه بهروه وری از آن بررسی کرد.

جانبازی در خاتمه از سازمان امور اراضی کشور و همچنین مسئولین مربوطه این پروژه جهت تخصیص و تامین اعتبار ۱۰میلیارد ریالی برای آغاز عملیات و از انتخاب لاهیجان بعنوان اولین شهرستان کشور در اجرای طرح کاداستر تشکر و قدردانی نمود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا