آخرین خبرها

عسل اردبیل ثبت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ سیدحامد عاملی در جمع خبرنگاران استان اردبیل ضمن تشریح نحوه ثبت جهانی عسل سبلان اردبیل، گفت: وظیفه و رسالت مجموعه سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO)، ثبت جهانی محصولات خاص تولیدی با ویژگی‌های بارز هر منطقه است که به نوعی برند آن منطقه محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه این محصولات در این سازمان بین‌المللی بنام همان موقعیت جغرافیایی ثبت می‌شود، افزود: عسل اردبیل با توجه به ویژگی‌های خاص کیفی بارزی که دارد، به لحاظ تولید و ویژگی‌های خاص دشت اردبیل و دامنه‌های سبلان برای ثبت در سازمان جهانی مالکیت فکری کاندید شد.

عاملی تصریح کرد: اسناد و مدارک مورد نیاز طی جلسات مختلفی به این سازمان تحویل داده شد و در نهایت عسل اردبیل حائز شرایط و ویژگی‌های لازم با استانداردهای خاص برای ثبت بنام اردبیل انتخاب گردید و عسل اردبیل بنام محدوده جغرافیایی اردبیل در این سازمان ثبت جهانی شد.

وی در خصوص مزیت‌های این ثبت جهانی ادامه داد: ثبت این محصول در مجموعه سازمان(WIPO) باعث معرفی وشناخته شدن عسل اردبیل در سطح جهان خواهد شد و حتی اگر عسلی با این استاندارد‌ها در جاهای دیگری هم تولید شود باز هم در زمان مراجعه به خاستگاه این محصول در دنیا فقط بنام عسل اردبیل شناخته خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: عسل در نقاط مختلف دنیا تولید می‌شود اما ثبت جهانی عسل با استاندارد‌های کیفی و ویژگی‌ها بنام عسل اردبیل باعث افزایش شناخت این محصول و در نتیجه افزایش تقاضا و صادرات در بازارهای جهانی خواهد شد.

۴۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا