آخرین خبرها

دیدار ابتکار با وزیر تجارت و امور اروپایی سوئد در استکهلم

دیدار ابتکار با وزیر تجارت و امور اروپایی سوئد در استکهلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ملاقات با آن لینده، وزیر تجارت و امور اروپایی سوئد ضمن تاکید بر توسعه همکاری های مختلف بین دو کشور، به دستاوردهای حوزه زنان در ایران اشاره کرد و گفت: دسترسی زنان به آموزش عالی و افزایش دختران و بانوان تحصیل کرده دانشگاهی زمینه را برای حضور آنان در مناصب و مشاغل تخصصی فراهم کرده و در تلاش هستیم با بهره گیری از فرصت های مختلف اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی و کارآفرینی، از مشارکت اقتصادی زنان بهره مند شویم.

ابتکار توسعه صندوق های خرد و تعاونی های زنان، کارآفرینی زنان در صنعت توریسم و صنایع دستی را از جمله فرصت های رو به رشد برای مشارکت اقتصادی زنان برشمرد.

وی همچنین اختصاص سهمیه ۳۰ درصدی مدیریتی به زنان و رشد پایدار در موقعیت های تصمیم گیری برای زنان را مورد اشاره قرار داد.

آن لینده نیز در این ملاقات ضمن خوشامد گویی، به سفر سال قبل نخست وزیر سوئد به ایران و امضای تفاهم نامه همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: سفر نخست وزیر سوئد نشان از اهمیت جایگاه ایران در روابط دو جانبه ما دارد.

وزیر تجارت و امور اروپایی سوئد همچنین با تاکید بر امضاء اسناد و تفاهم نامه های همکاری دو کشور در جریان سفر نخست وزیر، حوزه زنان و خانواده را از موضوعات مورد علاقه طرفین برای همکاری ها بر شمرد و اضافه کرد که سوئد به برجام پایبند است.

لینده گفت: نقش ایران در منطقه پرتلاطم و بحران زده خاورمیانه، اثرگذار و سازنده است، بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به کلیه تعهدات خود عمل کرده و ضرورت دارد جامعه بین المللی نیز حمایت خود را از ایران نشان دهد.

وی همچنین با تاکید مجدد بر نقش ایران در منطقه به نقل از خانم موگرینی، اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران باشیم.

ابتکار نیز تاکید کرد: پایبندی همه کشورها به تعهدات برجام از نیازهای مهم در مسیر حفظ صلح و امنیت در جامعه جهانی است.

۴۷۴۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا