آخرین خبرها

معرفی چهره قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه قرآن

معرفی چهره قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه قرآن

فرهنگ > دین و اندیشه – محسن هاشمی رفسنجانی در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن ضمن ابراز خرسندی از وضعیت نمایشگاه قرآن و مشارکت بیشتر مردم نسبت به سال گذشته در مورد کتب عرضه شده این نمایشگاه، ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فکر می کنم برای اولین بار است که چهره قرآنی آیت الله هاشمی به مردم معرفی می شود.

به گزارش خبرآنلاین محسن هاشمی رفسنجانی عضو شورای شهر تهران روز جمعه دوازد خردادماه با حضور در نمایشگاه قرآن از غرفه های مختلف بازدید کرد.
عضو شورای شهر تهران در رابطه با فضای نمایشگاه امسال گفت: من فکر می کنم فضای نمایشگاه، امسال نسبت به دوره های پیشین بسیار همدلانه تر و مسالمت آمیز بوده و همانطور که می بینم همه دست اندرکاران دوستانه دور هم جمع شده اند و اهداف قرآنی خود را دنبال می کنند.
وی در همین راستا تصریح کرد: اینطور که به نظر می رسد امسال میزان مشارکت نسبت به دوره های قبل بیشتر بوده و این از مزیت و نتایج دولت تدبیر و امید دکتر روحانی است. امیدواریم که همین روش در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند.
رئیس دفتر نشر معارف انقلاب با بازدید از غرفه ی جماران گفت: من در مورد غرفه جماران و غرفه ی اختصاصا در رابطه با آیت الله هاشمی رفسنجانی کار شده واقعا تحت تأثیر قرار گرفتم و کارهای بسیار زیبایی در این غرفه صورت گرفته از جمله برخی عکس های آیت الله هاشمی که بسیار تأثیرگذار است.
وی با اشاره به مجموعه کتاب هایی که از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در این غرفه به نمایش گذاشته شده است خاطرنشان کرد: فکر می کنم برای اولین بار است که چهره قرآنی ایشان به مردم معرفی می شود. آیت الله هاشمی ٥٣ جلد کتاب قرآنی شامل تفسیر راهنما و کتاب مجموعه فرهنگ قرآن دارد که امیدواریم این مجموعه در اختیار تمامی قرآن پژوهان و محققان این حیطه قرار گیرد.
محسن هاشمی در خصوص اهمیت رویدادهایی نظیر نمایشگاه قرآن گفت: رویداد نمایشگاه اگر با اطلاعات کامل برگزار شود و همراه با تبلیغات مناسب و گسترده به درستی اجرا گردد می تواند تأثیر خود را بگذارد و منجر شود مردم با علاقه در این رویداد شرکت کنند. این امر در جهت آگاهی بخشی مردم بسیار حائز اهمیت است. به شخصه تا به حال تمام غرفه هایی که در حال بازدید از آن ها هستم برای من تازگی دارند و جدید هستند.
وی در خصوص تبلیغات و نحوه آگاهی رسانی نمایشگاه اظهار داشت: در حال حاضر متأسفانه تلویزیون های بیگانه بخش قابل توجهی از زمان روزانه ی مردم را به خود اختصاص می دهند و تبلیغات رسانه ی ملی خیلی به گوش مخاطب عموم نمی رسد. از همین رو شاید استفاده از فضای مجازی نظیر صفحات و کانال های تلگرامی در خصوص تبلیغات چنین رویدادها تأثیر بسزایی داشته باشد.
هاشمی رفسنجانی در رابطه با اهمیت وجه بین المللی نمایشگاه قرآن گفت: متأسفانه تهران معمولا در زمینه های بین المللی خیلی قوی عمل نمی کند و امسال نیز بعد بین المللی نمایشگاه نسبت به ابعاد دیگر خیلی پررنگ نبوده که مایه ی تأسف است چرا که به عنوان کشوری شیعه رویداد هایی نظیر نمایشگاه قرآن می تواند در مقیاس بین المللی به لحاظ رسانه ای و تبلیغاتی برای ما قدرت مانور ایجاد کند و در برنامه ریزی های خود نباید از این مهم غافل باشیم.
این عضو شورای شهر تهران همچنین در رابطه با بخش حوزه علمیه خواهران گفت: در گذشته بحث حوزه ی عملیه خواهران خیلی جدی نبوده که خوشبختانه این موضوع در حال حاضر جدی گرفته شده و الان وضعیت طوری است که تعداد حوزه های خواهران در سراسر کشور به قدر کافی افزایش پیدا کرده و جوابگوی دانش پژوهان و فعالینی که در این حیطه تحصیل می کنند خواهد بود.
وی افزود: فکر می کنم در آینده بانوان به مراتب بالاتری می رسند و حضورشان در این حیطه همچنان که در بیشتر حوزه های اجتماعی بروز داده می شود.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار، قرآن، اخلاق و زندگی از هشتم تا بیست و ششم خردادماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.
لازم به ذکر است برای رفاه حال بازدیدکنندگان از نمایشگاه ساعات مترو یک ساعت افزایش یافته و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات فعالیت نمایشگاه با تلفن‌های گویای ٨٨٤٩٦٣٩٣، ٨٨٤٩٦٣٩٥ و ٨٨٤٩٦٣٩٧ تماس حاصل نمایند

/6262

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا