آخرین خبرهااستان ها

پیشرفت ۶۴ درصدی طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی/ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی/فرهنگ‌سازی مکانیزاسیون در شهرستان

به گزارش تدبیرشرق، فرماندار لاهیجان صبح امروز پنجشنبه (۹۷/۰۱/۲۳) در جلسه شورای کشاورزی شهرستان عنوان کرد: اداره جهاد کشاورزی با روسای شورای های دو بخش جلساتی را جهت حل مشکلات آبی داشته باشند چرا که این عزیزان در خط مقدم تولید و در ارتباط مستقیم با کشاورزان قرار دارند.

مهندس جانبازی افزود: دستگاه های مربوطه با کمک مروجان روستایی و با استفاده از ظرفیت دهیاران، کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی ترغیب نمایند.

وی گفت: اگر مکانیزاسیون به صورت استاندارد در شهرستان فرهنگ‌سازی شود بسیاری از مشکلات زیرساختی کشاورزی حل خواهد شد.

فرماندار ادامه داد: بانک نشاء باعث کاهش هزینه‌های تولید در کشاورزی می شود و این باید بین کشاورزان به خوبی اطلاع رسانی شود تا از امکانات این بخش در شهرستان به خوبی بهره برداری شود.

وی گفت: در شهرستان لاهیجان ۸۲ درصد شخم اولیه در اراضی کشاورزی صورت گرفته است و این میطلبد که با توجه به شرایط جوی، به ۱۰۰% برسد.

جانبازی گفت: با توجه به میزان بالای سطح زیر کشت برنج در شهرستان لاهیجان رهاسازی و تامین آب توسط آب منطقه ای و توزیع به موقع و درست توسط جهاد کشاورزی که بسیار امر مهمی میباشد با دقت صورت گیرد.

فرماندار لاهیجان با اشاره به پیشرفت ۶۴ درصدی طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شهرستان خواستار رفع هرچه سریعتر مشکلات در این حوزه شد و گفت: حدود ۳۰۰۰ هکتار از این طرح مربوط به اراضی شهرستان لاهیجان است که اتمام هر چه زودتر آن ضروری است.

‌وی افزود: انعقاد قرارداد با کارخانجات طبق شرح وظایف سازمان چای صورت گیرد تا از اول اردیبهشت آماده دریافت برگ سبز چای باشند. با آن دسته از کسانی که در پرداخت مطالبات چایکاران کوتاهی کردند برخورد شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات متعدد از سوی دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردم خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه های اجرایی شهرستان اقدام به برگزاری جلسات و همایش های لازم با حضور افراد مرتبط و دست اندرکاران حوزه فعالیتی خود نمایند تا جهت رفع مشکلات هر حوزه به شکل تخصصی راهکارهای مطلوب ارائه شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا