آخرین خبرها

سبحانی‌فر: باید در مجلس به تاسی از حکم رهبری، قوانینی برای صیانت از حریم مردم در پیام‌رسان‌ها تصویب کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سبحانی‌فر: باید در مجلس به تاسی از حکم رهبری، قوانینی برای صیانت از حریم مردم در پیام‌رسان‌ها تصویب کنیم

رمضانعلی سبحانی فر نماینده مجلس از لزوم تصویب لایحه ای در مجلس  برای صیانت از حریم مردم در پیام رسان ها به تاسی از حکم رهبری سخن گفت.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، با بیان اینکه «فرمایشات با اهمیت مقام معظم رهبری در قرار دادن حکم شرعی برای حریم خصوصی مردم و کاربران فرد پیام رسان های داخلی می‌تواند بسیار مهم و تاویر گذار است»، گفت: ایشان طی سخنانی در جمع برخی از مسئولین استفاده و اطلاعات شخصی مردم را بدون رعایت موازین قانونی و اجازه حرام شرعی اعلام کرد چرا که ما شاهد هستیم یکی از دلایلی که امروز مردم نسبت به پیام رسان های داخلی من و ترجیح می دهند بیشتر از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند این است که اعتماد لازم را به پیام رسان های بومی ندارند.

سبحانی‌فر تصریح کرد: البته ما در مجلس باید به تاسی از حکم رهبری قوانینی برای صیانت از حریم مردم در پیام رسان ها تصویب کنیم تا این نرم افزار ها را ملزم به رعایت آن باشند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب، بیستم فروردین ماه امسال، در دیدارجمعی از مسئولان و مدیران نظام با ایشان، با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به مطالبه‌ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: متصدیان کار در دستگاههای دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آنها محفوظ بماند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا