آخرین خبرها

مهراب قاسم‌خانی از انتخابش پشیمان نیست/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوسانات نرخ ارز و سکه، واکنش تعدادی از هنرمندان را در روزهای اخیر در پی داشته و چهره‌هایی هم به دلیل این بی ثباتی‌ها، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در پی این اعتراضات، مهراب قاسم‌خانی با انتشار پستی تازه در صفحه اینستاگرامش، بار دیگر حمایت خود از روحانی را اعلام کرد.

او نوشت: «چند نکته درباره من و انتخابم؛  من این حق رو دارم و خودم رو هم موظف میدونم که نسبت به شرایط اجتماعى، اقتصادى، سیاسى و فرهنگى کشورم در جهت تفکرى که بهش اعتقاد دارم نظر بدم.

من انتخاب کردم که از این موقعیتى که در اختیارم قرار گرفته (این صفحه) نه فقط براى تبلیغ آثار هنرى و انتشار برنامه‌هاى روزمره و تبلیغات و جمع کردن طرفدار، بلکه براى گسترش تفکرى که بهش معتقد هستم استفاده کنم و به خاطر منافع شخصى یا نگرانىِ از دست دادنِ طرفدارانى با تفکرات مخالفم، سکوت نکنم.

من خودم رو موظف میدونم که توى کشور سیاست زده‌اى مثل ایران که قدرت گرفتن هر کدوم از جناح‌هاى نه چندان متنوعش میتونه تاثیر زیادى روى کیفیت زندگى مردم به لحاظ اجتماعى/فرهنگى بذاره، صرفاً یک دستگاه تزئینى براى تولید آثار هنرى نباشم -من تجربه یکصدا راى دادن و تبعاتش رو به خاطر دارم. در انتهاى اون تجربه هم عده‌اى معتقد بودن که اون دولت کنار مردم ایستادگى نکرد، عده‌اى معتقد بودن که زورش نرسید، عده‌اى هم وفادار مون به کل اون ایده… نه به کابینه. ولى در نهایت دستآورد اون تجربه آشنا شدن با مفاهیمى مثل حقوق مدنى و شهروندى، گفتمان و اصلاحات بود و از اون مهم‌تر این که گروهى از مردم که سالها ساکت و تنها و افسرده بودن، توى اون دوره براى اولین بار همدیگه رو دیدن، شنیدن، شمردن و دیگران رو هم وادار کردن به این کار.

من تجربه یکصدا راى ندادن و تبعاتش رو هم به خاطر دارم. هشت سال تحقیر، تحریم، فشار روانى و اقتصادى، احساس عدم امنیت و در کنارش هست سال سکوت مجدد و افسردگى و ترس از فضاى امنیتى… بدون هیچ دستآورد مشخص و مثبت قابل اشاره.

پس… من از انتخابم پشیمون نیستم. با تحلیل و بر اساس تجربه این کار رو کردم و نه شیر یا خط. این بار هم به کابینه راى ندادم که الان ازش انتقاد نکنم. انتظار بیشترى هم از این کابینه نداشتم، چون باز هم به یه “ایده” راى دادم… ایده‌اى که در سایه این کابینه و این دولت قابل دسترس‌تر به نظر میومد و میاد. راى دادم به این که باز هم بشنویم هم رو و باز هم بشنون ما رو و این اون اتفاقیه که دوباره به وضوح داره میفته… -در نهایت من براى تفکر مخالف محترم احترام خیلى بیشترى قائل هستم تا تفکرى اونقدر سطحى که به راحتى میتونه پشیمون بشه یا از اون بدتر تفکر خنثایى که براى مخفى کردن ترس منفعت طلبانه‌اش، دیگران رو مورد تمسخر قرار میده …و من سیبیلم رو پس از قرن‌ها زدم.»

۵۷۲۴۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا