آخرین خبرهاملی

نوسانات ارزی در کشور ماحصل عدم تأمین سود مورد انتظار سرمایه‌داران ارزی است

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ناکارآمدی بانک مرکزی در تعیین و پرداخت سود مورد انتظار سرمایه ارزی را دلیل حباب ایجادشده در بازار ارز نام برد.

تدبیرشرق/محمدحسین قربانی امروز با اشاره به افزایش نرخ ارز و اعمال یکسان‌سازی آن از سوی دولت اظهار کرد: یکسان‌سازی نرخ ارز اقدامی بسیار به‌جا بود و دولت باید از مدت‌ها پیش این اقدام را در دستور کار خود قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی‌ها در تیم اقتصادی دولت مشکلاتی را در کشور به وجود آورده بود افزود: برخی از معاونین و مشاورین دولت در برخی مواقع مواضع و اظهاراتی را داشته‌اند که التهاباتی را در کشور به وجود می‌آورد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش بروکراسی در بخش تولید گفت: باید سرمایه‌داران با اعتماد و با امید و ضریب اطمینان بالا اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش تولید کند چون اگر تولیدکننده احساس اطمینان نکند قطعاً سرمایه تبدیل به ارز و از کشور خارج می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت با اشاره به ناکارآمدی بانک مرکزی در تعیین و پرداخت سود مورد انتظار سرمایه ارزی و ایجاد حباب در بازار خاطرنشان کرد: بانک مرکزی متأسفانه نتوانست سود مورد انتظار سرمایه‌داران ارزی و تبدیل آن

به ریال را برایشان فراهم کند و همین مسئله موجب شد نوسانات ارزی در کشور به وجود بیاید.

قربانی با اشاره به یکسان‌سازی نرخ ارز و تأثیر آن در ترکیدن حباب‌های ایجادشده در بازار گفت: با تفکری که از سوی دولت اعمال‌شده و همکاری که مجلس با دولت دارد امیدواریم نتیجه‌ای مطلوب به نفع مردم منتج شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا