آخرین خبرهااستان ها

بیش از ۹۱.۱۸ درصد از تسهیلات اشتغالزایی شهرستان رشت جذب شد /معرفی شدن تنها ۳ طرح از ۵۴ طرح ویژه اشتغال شهرستان رشت به کمیته فنی استانغیرقابل توجیه است

تدبیرشرق/سیدمحمد احمدی عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: تمامی مسئولان در سال جدید باید با رویکرد عملگرایی رسالت خویش را در راستای ایجاد اشتغال به صورت مطلوب انجام دهند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه شهرستان رشت از ظرفیت‌های گسترده‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار برخوردار است و باید به این ظرفیت‌ها پرداخته شود تصریح کرد: مسیر استفاده از زمینه‌های ایجاد اشتغال در شهرستان به کندی پیش می‌رود و تاکنون به طور مطلوب در این حوزه عمل نشده است.

احمدی با بیان اینکه تمامی مدیران باید به درستی به فعالیت گسترده و اثرگذار در حوزه ایجاد اشتغال باور داشته باشند خاطرنشان کرد: با استفاده از منابع موجود در راستای ایجاد اشتغال باید رسالت خود را در این حوزه به طور مطلوب به مرحله انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از روستاها، دهیاران به عنوان سرپرست فعالیت می‌کنند و هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند افزود: با برنامه‌ریزی و اقدامات مطلوب در مدت زمان مناسب باید به مباحث مربوط در شهرستان پرداخت.

فرماندار رشت با بیان اینکه در آخرین فصل سال ۹۴ کارگروه اشتغال به طور ویژه در شهرستان رشت فعال شده و این کارگروه با ۹ جلسه ۳۷ مصوبه را در سابقه خود دارد گفت: به منظور ایجاد اشتغال، ۳۵۸ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تسهیلات در اختیار شهرستان رشت قرار گرفته است.

احمدی با تاکید بر اینکه ۹۱٫۱۸ درصد از اعتبارات مذکور توسط شهرستان رشت جذب شده و در جریان این اعتبارات بیش از ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است بیان کرد: این اعتبارات در طرح‌های ویژه جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته‌ امداد، شیلات و میراث و گردشگری بوده است.

فرماندار رشت سهم شهرستان رشت از تسهیلات روستایی را ۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و با بیان اینکه تا به امروز ۸۴۲ طرح در سامانه کارا ثبت شده است تصریح کرد: ۷۰۰ طرح از طرح‌های مذکور روستایی و ۱۴۲ طرح فراگیر است.

احمدی با تاکید بر اینکه تمامی دستگا‌ه‌ها در شهرستان رشت موظف به ارائه برنامه‌ها و اولویت ایجاد طرح‌های اشتغالزایی خود به فرمانداری هستند خاطرنشان کرد: اعتبارات ویژه ایجاد اشتغال در شهرستان رشت بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مابین دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بوم‌گردی، مشکلات و تنگناها نیازمند بررسی و شناسایی است و بخشداران و دهیاران به درستی می‌توانند در این حوزه ورود کنند تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان تمامی دستگاه‌ها باید به طور مطلوب و ویژه در حوزه اشتغال ورود کنند و دیگر از زمان تذکر دادن در این حوزه گذشته است.

فرماندار شهرستان رشت با انتقاد از معرفی شدن تنها ۳ طرح از ۵۴ طرح ویژه اشتغال شهرستان رشت به کمیته فنی استان خاطرنشان کرد: این امر در شهرستان غیرقابل توجیه بوده و نیازمند بررسی و تلاش مضاعف است.

وی مقوله گردشگری را مقوله‌ای مهم و حائز اهمیت برای استان گیلان عنوان کرد و با بیان اینکه مقوله توریسم و گردشگری از الزامات استان گیلان به ویژه شهرستان رشت است گفت: اگر با استفاه از سیاست‌های جدید و برنامه‌ریزی مطلوب از این ظرفیت برخوردار نشویم به طور حتم با مشکل مواجه می‌شویم.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه پدیده ویلاسازی هیچ‌گونه منفعتی برای شهرستان ندارد و تنها افزایش پسماند و زباله را برای رشت به ارمغان می‌آورد گفت: مدیران شهرستانی با استفاده از ظرفیت‌ها باید حوزه اشتغال‌زایی را از حالت سنتی خارج کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‌های ارجاع داده به دستگاه‌ها از سوی متقاضیان به طور صحیح و مطلوب ارزیابی نمی‌شود اظهار داشت: طرح‌های اشتغال‌زایی ارجاع شده به دستگاه‌ها به منظور بازنگری و ارزیابی به کارگروه اشتغال شهرستان رشت ارجاع می‌شود.

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا