آخرین خبرها

عقاب طلایی از دیدن شیراز سیر نمی شود

مسافران قطار لوکس گردشگری دوباره در فارس؛

عقاب طلایی از دیدن شیراز سیر نمی شود

استان‌ها > فارس – «خبرجنوب» نوشت: توصیف زیبایی های شیراز بسیار سخت است، تخت جمشید نام شیراز را پر آوازه تر کرده است، گفتن از مجموعه جهانی پارسه و پاسارگاد در یک یا چند جمله امکان پذیر نیست.

این ها را برخی از مسافران قطار گردشگری عقاب طلایی در گفت و گو با خبرنگاران «خبر جنوب» گفتند. مسافرانی که روز گذشته با تعدادی از جاذبه های مهم تاریخی و فرهنگی استان فارس آشنا شدند.
به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری «خبر جنوب»، نخستین قطار گردشگری امسال با بیش از ۳۸ گردشگر اروپایی، استرالیایی و آسیایی به فارس رسید؛ قطاری که روز گذشته در ایستگاه سعادت شهر متوقف شد و مسافرانش با اتوبوس راهی جاذبه های شاخص استان شامل مجموعه های جهانی پاسارگاد، تخت جمشید، محور زندیه در شیراز، مسجد نصیرالملک وآرامگاه های حافظ و سعدی شدند و پس از بازدید یک روزه از این اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری، شب همان روز (یکشنبه شب) با قطاری که در ایستگاه راه آهن شیراز منتظر آنها بود به مقصد تهران حرکت کردند. آنچه می خوانید گفت وگوی خبرنگاران ما با تنی چند از این گردشگران است که در حاشیه بازدیدشان از ارگ کریم خانی انجام شد.
«مرینا لینکون» یکی از مسافران این قطار است، وی که خود را نماینده یکی از شرکت های مسافربری بریتانیا یی معرفی کرد به خبرنگار ما گفت: شیراز شهری بسیار زیبا و دیدنی است و تخت جمشید نام این شهر را در دنیا پر آوازه تر کرده است.
وی که به نمایندگی از مسافران انگلیسی زبان قطارگردشگری عقاب طلایی سخن می گفت افزود: تخت جمشید بزرگترین بنای سنگی جهان است و بسیار خوشحالیم که توانستیم این مجموعه دیدنی و تاریخی را ببینیم زیرا این محوطه تاریخی بسیار تاثیر گذار است
این گردشگر انگلیسی اضافه کرد: همواره سفر کردن به استان فارس به خصوص شهر شیراز را در سر داشتم.
وی در ادامه در خصوص تجربه سفر با قطار نیز گفت: سفر کردن با قطار این امکان را به مسافران می دهد که بتوانند از نزدیک با تمامی نقاط یک کشور به خصوص حومه شهر ها آشنا شوندو زیبایی این مناطق را ببینند
لینکون همچنین افزود: با سفر کردن با قطار می توان از تمامی لحظات مسافرت بهره برد
در ادامه این گفت و گو «پل جابلین» یکی دیگر از گردشگران انگلیسی این قطار با اشاره به بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: سال ها در مورد این بنای تاریخی ارزشمند مطالعه کرده بودم و همواره برای دیدن ان لحظه شماری می کردم .
وی که برای نخستین بار است به شیراز و استان فارس سفر کرده است افزود: گفتن از تخت جمشید سخت است و نمی توان در یک یا چند جمله در مورد آن صحبت کرد چرا که منصفانه و عادلانه نیست
این گردشگر انگلیسی تبار همچنین شیراز را شهری تاریخی و زیبا توصیف کرد و ایراز امیدواری کرد بتواند دوباره به این شهر سفر کند
به گزارش خبرنگار ما، بنابر آمار ارایه شده در ۴ سال گذشته بیست و چهار قطار گردشگری وارد ایران شده و مسافرانش در قالب سفری ۱۰ تا ۱۲ روزه از جاذبه های استان های مختلف کشور شامل تبریز، تهران، همدان، زنجان، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز دیدن کردند، مسافرانی که اغلب تجربه سفر به ایران به ویژه استان فارس را نداشتند و برای نخستین بار به این سرزمین آمدند تا با فرهنگ، تمدن و مردم آن بیشتر آشنا شوند.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا