آخرین خبرها

تبیین عملکرد بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سال ۹۶

تبیین عملکرد بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سال ۹۶

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازبهشهر،مهندس رضوانی با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در مقایسه با سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است گفت منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با سه میلیون و دویست هزار تن تخلیه و بارگیری در سال ۹۶ شاهد رشد ۴۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالانسبت به سال ۹۵ بوده که از این جهت با سهم ۵۵ درصدی رتبه نخست بنادر تجاری شمال کشور را در اختیار دارد.

مدیربندرامیرآباد همچنین گفت در سال گذشته این بندر رتبه نخست تخلیه غلات با ۷۰ درصد سهم غالب را در میان بنادر شمالی کشور از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ شاهد صادرات چند بعدی و ایجاد تنوع در صادرات کالاهایی نظیر اکسید آلومینیوم ، بنتونیت، نمک صنعتی ، محصولات کشاورزی، گاز بوتان و غیره بوده ایم افزود بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با سهم ۶۶ درصد ی صادرات رتبه نخست را در بنادر شمالی کشور کسب کرد.

مدیر بندرامیرآباد با یادآوری اینکه در سال گذشته با پیگیریهای بعمل آمده سوآپ مواد نفتی در بندر نکا آغاز شده است اظهار داشت میزان تخلیه مواد نفتی در این بندر ۴۰۵ هزارتن بوده که رشد ۲۴ برابری را در مقایسه با سال گذشته ، نشان می دهد.

این مقام مسئول بهبود شاخص های عملیاتی از قبیل کاهش ۲۵ درصدی زمان انتظار نوبت کشتی ، کاهش ۷ درصدی سرویس تایم کشتی و ضریب ۴۸ درصدی اشغال اسکله ها را از دستاوردهای مهم این بندر درسال ۹۶ نام برد و کسب مقام برتر ارزیابی عملکرد در بین دستگاههای اجرایی استان در سال۹۵ و استقرار سیستم HSE-MS را ازدیگر موفقیت های بندرامیرآباد عنوان کرد.

وی همچنین بخش حمل و نقل دریایی کشور در برنامه توسعه ششم را مهم ارزیابی کرد و افزایش سهم کشور از بازار حمل و نقل دریایی منطقه و بین المللی ، افزایش ظرفیت حمل و نقل دریایی بار و مسافر ،افزایش جذب سرمایه داخلی و خارجی و توسعه مشا رکتها ی بخش غیردولتی در فعالیتهای حمل و نقل دریایی ، تامین حمل ونقل دریایی ایمن، امن و پاک ، ارتقاء بهره وری نیروی کار، سرمایه و انرژی ، مسئولیت پذیری اجتماعی و افزایش اعتماد مردم را از اهداف و راهبردهای سازمان بنادرودریانوردی در زیر بخش حمل و نقل دریایی کشور در برنامه توسعه ششم برشمرد.

مهندس رضوانی در ادامه تبیین دستاوردها و عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر ۱۲ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال می باشد .

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی در سال ۹۶ هزار و ۳۶۰میلیارد ریال می باشد از انعقاد قرارداد جهت احداث مخازن روغن خوراکی ، انبار خدمات ایمنی دریایی و تولید کابینت ، مبلمان اداری و تختخواب در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین ، واگذاری زون گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق اکران عمومی ، ایجاد پایانه ریلی غلات ، ایجاد تجهیزات مکمل رورو ریلی جهت Transhipment کالاهای صادراتی و کارخانه تولید اتانول سوختی و خوراک دام از ذرت و گندم را از طرح های در دست اجرا و مذاکره منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نام برد.

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اینکه یکی از برنامه های محوری بندرامیرآباد جذب کالاهای ترانزیتی کشورهای CIS به افغانستان و برقراری خط ترانزیتی امیرآباد -دوغارون می باشد ، ترانزیت غلات از کشور های حوزه CIS به کشور افغانستان ، ترانزیت سوخت از مسیر امیرآباد- دوغارون ، رقابت با مسیر جایگزین ریلی قزاقستان ، ازبکستان ،ترکمنستان وافغانستان ، رونق فعالیت زنجیره حمل و نقل ارزش افزوده و فعال سازی کارخانجات تولید آرد ، ورود موقت گندم و تبدیل آرد و صادرات به کشورهای افغانستان و عراق و ورود موقت و تبدیل روغن خام خوراکی به روغن تصفیه وبسته بندی شده و صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را از مزایای این خط ترانزیتی برشمرد.

مهندس رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود ، از اسکله رو رو ریلی بعنوان اسکله ای منحصر به فرد نام برد که با بهره برداری آن در آینده نزدیک امکان استفاده از واگن های یخچال دار جهت صادرات مستقیم و بدون جابجایی میوه و مرکبات به نقاط پر جمعیت روسیه و سایر کشورهای حاشیه خزر و سرمایه گذاری چین در حوزه ریلی و کانتینری در کشور قزاقستان جهت ترانزیت کالا و جذب درصدی از ترانزیت ریلی کالا فراهم می شود.

وی در بیان برنامه های آتی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به برگزاری همایش توسعه صادرات بنادر شمالی اشاره کرد و گفت این همایش در تیرماه سال جاری به میزبانی بندرامیرآباد برگزار خواهد شد.

سیاوش رضوانی پرداخت اینترنتی صورتحسابها به عنوان پایلوت در بنادر کشور ، گردش و تایید صورت وضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی برای اولین بار در بین بنادر کشور را از اولین های خدمات الکترونیکی در بندرامیرآباد برشمرد.

وی راه اندازی سامانه رهگیری کالا ،راه اندازی سامانه مشاهده صورتحساب کشتی ها ، الکترونیکی کردن فرایند مجوز خروج شناور ، راه اندازی میز خدمت الکترونیکی ، راه اندازی سامانه ارسال و پیگیری مکاتبات اداری و راه اندازی سامانه کار و خدمات اشتغال را بخش دیگری از خدمات الکترونیکی بندرامیرآباد به مشتریان عنوان کرد.

مدیر بندرامیرآباد همچنین از تکمیل پروژه های تخلیه و بارگیری قطارهای روسی در بندر امیرآباد و احداث دیوار پیرامونی اراضی بندر به طول ۱۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی خبر داد.

مهندس رضوانی با تأکید بر اینکه ، بندرامیرآباد خود را متعهد به مسائل اجتماعی پیرامون خود می داند بیان داشت زیرسازی و روسازی جاده رستمکلا از حسین آباد به بندر امیرآباد به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر ، تکمیل راه رستم کلا- بندر امیرآباد ازتقاطع حسین آباد به طرف رستمکلا و اجرای فاز دوم تعریض محور ورکلا- گهرباران بطول ۴,۵ کیلومتر از مسئولیت های به ثمر نشسته توسط منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در حوزه اجتماعی می باشد.

۴۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا