آخرین خبرهااستان ها

استفاده از ظرفیت مدیریتی جوانان و بانوان در شهرستان لاهیجان صورت گرفت

به گزارش تدبیرشرق، مهندس جانبازی فرمانداری لاهیجان عصر شنبه ۹۶/۰۱/۱۸، در اولین جلسه شورای اداری سال جدید گفت: سال ۹۶ با دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا آغاز گردید که حضور حداکثری مردم باعث شد تا حماسه دیگری خلق گردد و این حماسه عظیم موجب انتخاب دکتر روحانی بعنوان رییس دولت دوازدهم با حداکثر آراء گردید و باید همه عزم‌ها جزم شود تا این حضور در همه صحنه ها حفظ گردد.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته شاهد اتفاقات تلخی همچون زلزله کرمانشاه، غرق شدن کشتی سانچی، سقوط هواپیما و حادثه فروریختن معدن بودیم که باعث از دست دادن تعدادی از هموطنانمان گردید.

جانبازی ضمن تبریک سال جدید افزود؛ سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری سال”حمایت از کالای ایرانی” نامگذاری گردید که ریاست محترم جمهور متعاقب فرمایشات معظم له دستور دادند تمام تلاش برای تحقق سال صورت گیرد.

فرماندار لاهیجان گفت: تولیدکنندگان باید جهت افزایش کمی و کیفی محصولاتشان تلاش کنند تا توانایی رقابت با محصولات خارجه را داشته باشند.

حضور مسافران و گردشگران امسال لاهیجان متفاوت بوده است، تمام تلاش براین بود که میزان اقامت مسافران نوروزی در لاهیجان بیشتر باشد که با کمک دستگاه‌های مربوطه به این مهم دست یافتیم.

وی گفت؛ ۸۴۷ هزار نفر در شهرستان اقامت که با این حضور شاهد رشد ۵۱درصدی بودیم، با افزایش ۷۷درصد بیش از ۲۹۸ هزار نفر از جاذبه های گردشگری و توریستی دیدن کردند و با ایجاد ۴۰ غرفه صنایع دستی در ۷نقطه شهرستان افزایش ۲۳درصدی در تعداد غرفه و ۷۷ درصد در عرضه داشتیم.

جانبازی ادامه داد: مدیریت ترافیکی شهرستان موجب شد تا با کاهش ۱۶درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۲۷درصدی مجروحات در حوزه شهری و کاهش ۲۵درصدی تصادفات برون شهری نسبت به سال گذشته مواجه شویم.

در ادامه با تشکر از زحمات تیم خدمات سفر شهرستان لاهیجان افزود؛ جا دارد از تلاش تمامی اعضای خدمات سفر که عملکرد خوبی را در ایام نوروز داشتند و مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان لاهیجان که با آغوش باز از میهمانان نوروزی استقبال کردند تشکر و قدردانی نمایم.

وی گفت: در تعطیلات نوروز شاهد وزش شدید باد گرم و آتش سوزی در ۱۱ روستا بودیم که َ۵۰هکتار از اراضی منابع طبیعیَ و باغات آسیب دیدند که جا دارد از زحمات نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، بخشداری و دهیاران، آتشنشانی، شهرداری و شورا، نیروی انتظامی، هلال احمر، منابع طبیعی و همچنین نماینده محترم که در شب حادثه حضور داشتند تقدیر مینمایم.

فرماندار اظهار داشت: سیاست استفاده از جوانان و بانوان در عرصه های مدیریتی لازمه رشد و پیشرفت در همه ابعاد جامعه است و به عنوان یک شاخص مطرح است که در این راستان برنامه هایی را در شهرستان در دستور کار قرار داریم و این تغییرات منجر به حرکتی مضاعف خواهد شد.

جانبازی گفت: انتخاب سرکار خانم مهندس حسینی از کارشناسان خوب وزارت کشور در راستای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید و تاکید استاندار محترم گیلان جهت استفاده از ظرفیت مدیریتی جوانان و بانوان صورت گرفت و جا دارد از زحمات آقای مهندس وارسته در طول تصدی سمتشان تشکر نمایم و طبق هماهنگی های بعمل آمده از ظرفیتشان استفاده خواهیم کرد

فرماندار لاهیجان در ادامه به چند توصیه به ادارات تاکید کرد و افزود: فریظه نماز مسئله مهمی است که باید در ادارات با اولویت برگزاری نماز جماعت ارج نهاده شود. تکریم ارباب رجوع و انضباط اداری در دستگاه ها جدی گرفته شود. از رسانه ها که بازوان دستگاه های هستند به نحو احسن استفاده شود.

وی در پایان ضمن سپاس و تکریم از عالم مجاهد و فقیه عالی‌قدر، آیت الله قربانی، انتصاب شایسته حضرت آیت الله فلاحتی که از چهره‌های شاخص و برجسته علمی و از روحانیون مبارز و فاضل میباشند را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت تبریک گفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا