آخرین خبرهااستان ها

افزایش ۶۰ درصدی اسکان مسافران نوروزی در شفت/ آگاهی بخشی راه شکوفایی بوم گردی

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شفت، محمدرضا محسنی صبح امروز در نشست کارگروه بوم گردی این شهرستان با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ بالغ بر ۱۲۱ هزار نفر در شهرستان شفت اسکان یافتند افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر جمعیت شهرستان شفت در روستاها زندگی می کنند افزود : رونق بوم گردی به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاها کمک و از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می نماید.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه روستاها و مسیرهای هدف بوم گردی در این شهرستان شناسایی و در این راستا نشست های توجیهی برای دهیاران برگزار شده است اظهار کرد : آگاهی بخشی و شناسایی افراد مستعد می تواند زمینه های شکوفایی این طرح را فراهم نماید و مدیران دستگاه های ذیربط نیز باید توان خود را برای اجرای موفق بوم گردی متمرکزکنند.

محسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وجود آببندان های زیبا در شفت مسیرهای منتهی به این جاذبه های طبیعی را برای ایجاد واحد های بوم گردی مناسب نموده است افزود : منابع طبیعی، آب منطقه ای و محیط زیست راهکار بهینه برای بهره برداری از آببندان ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بخشداران و دهیاران باید مناطق مستعد بوم گردی را در سطح روستاهای شفت شناسایی و تمامی درخواست های ساخت را برای بررسی دریافت نماید افزود: با دسته بندی موانع اجرای طرح دسترسی به راهکارهای رفع آن تسهیل خواهد شد.

فرماندار شفت در پایان افزود: جلسات کارگروه بوم گردی در این شهرستان هر ۴۸ ساعت تکرار و آخرین اقدامات بررسی خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا