آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

فروش بالغ بر ۳۱ هزار نسخه کتاب در طرح «عیدانه» گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: گیلانی ها در راستای اجرای طرح عیدانه کتاب، ۳۱ هزار و ۶۸۰ نسخه کتاب عیدی دادند.

به گزارش تدبیرشرق فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح «عیدانه کتاب» در استان با هدف افزایش و رونق کتابفروشی‌‌ها، گفت: این طرح با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» همزمان با سراسر کشور در ٢۴ کتابفروشی استان گیلان در حال اجراست.

وی با اشاره استقبال مردم از این طرح اظهار کرد: به مناسبت ولادت حضرت علی(علیه السلام) و روز جمهوری اسلامی ایران، طی روزهای ١۴ و ١۵ فروردین کتاب‌ها با ۳۰ درصد تخفیف عرضه خواهد شد.

فاضلی به میزان فروش در طرح عیدانه اشاره کرد و بیان داشت: کتابفروشی‌های عضو طرح عیدانه کتاب گیلان توانستند ٣١ هزار و ۶٨٠ نسخه کتاب را به مبلغ هفت میلیارد و ۶١ میلیون و ٣٢٩ هزار ریال به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: استان گیلان توانست در این طرح با داشتن سه درصد از کتابفروشی های کشور، ۶ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: بدین ترتیب استان گیلان بعد از استان های خراسان رضوی، تهران و اصفهان پرفروش‌ترین استان‌ بر اساس کتاب و همچنین مبلغ فروش شناخته شد.

وی اذعان کرد: علاقمندان به کتاب در شهر رشت می‌ توانند به کتابفروشی‌ های «باقری»، «پاتوق کتاب»، «رستگار»، «کتاب رستگار»، «کتاب باران»، «کتابسرای دیبا»، «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «شهر کتاب»، «کتاب فرازمند»، «وارسته»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان» و «مژده» مراجعه کنند.

فاضلی خاطرنشان کرد: همچنین کتابفروشی‌ های «روشنا»، «قصر دانش قیصر»، «معلم» در بندر انزلی، «نشر جامعه‌نگر» تالش، «ولیزاده» فومن، «بوستان کتاب»، «خانه کتاب»، «شهر کتاب» در لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» در لنگرود عضو این طرح عیدانه هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا