آخرین خبرها

دو اصل اجتناب‌ناپذیر در حمایت از کالای ایرانی

دو اصل اجتناب‌ناپذیر در حمایت از کالای ایرانی

شعار «حمایت از کالای ایرانی» مکمل شعارهای اقتصادی سال‎های گذشته است و وقتی ظرفیت های کشور را رصد می کنیم متوجه توانایی ها و استعدادهای داخلی در این حوزه می شویم که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرند.

خداوند هیچ نعمتی روزمینی و زیرزمینی را از ایران فروگذار نکرده، انواع اقسام نعمت از معدن و سوخت فسیلی تا موقعیت ممتاز جغرافیایی و نیروی انسانی را برای ما فراهم آورده است. پس عملیاتی کردن شعار سال ۹۷ دور از انتظار نیست. خیلی از کالاها و محصولات از کشاورزی تا صنعتی در کشور تولید می شود و نیازی نیست که برای رفع نیاز داخل به واردات کالای خارجی اقدام شود. امروز طنز تلخی است که سیر و سنگ پا نیز از خارج وارد می کنیم.

حمایت از کالای ایرانی فواید و محاسن زیادی در پی دارد و علاوه بر گردش چرخ تولید کارخانه ها، باعث رونق خانه های مردم نیز می شود. البته عملیاتی کردن این شعار فقط به عهده مسئولان نیست. مسئولان باید ابزارهای تشویق و ترغیب تولیدکنندگان را فراهم آورند، تولیدکنندگان کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند. مردم نیز هنگام خرید مایحتاج خود از بازار، اصل را بر مصرف کالای ایرانی بگذارند. وقتی مردم به عنوان مصرف کننده چشم شان به کالاهای خارجی نباشد، قطعا کالاهای ایرانی رقابت پذیر می شوند و به سمت ارتقای کیفیت سوق پیدا می کنند، نتیجه چنین اتفاقی آن می شود که بعد از مدتی می توانند با کالاهای خارجی برابری کنند.

برای جامه عمل پوشاندن به این افق آرمانی، استانداردسازی و فرهنگ سازی دو اصل ضروری و غیرقابل اجتناب هستند. صداوسیما خط مقدم فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی است و باید به این موضوع اهمیت خاصی دهد. مسئولان و سیاسیون نیز باید به این نکته توجه کنند که مانند سال های گذشته این طور نباشد که صرفا به سخنرانی بپردازند و در عمل کاری صورت نگیرد. شعار حمایت از کالای ایرانی فقط مربوط به سال ۹۷ نمی شود و باید آن را درازمدت دید و در سال های آتی نیز به طور جدی دنبال کرد تا این فرهنگ در زندگی خانواده های ایرانی نیز نهادینه شود و نسل به نسل تداوم یابد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری

۲۷۲۱۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا