آخرین خبرها

تهران را نابود کردند، حالا می‌گویند مردم هزینه‌بدهند/واکنش مخاطبان‌خبرآنلاین به‌دریافت عوارض از تهرانی‌ها

تهران را نابود کردند، حالا می‌گویند مردم هزینه‌بدهند/واکنش مخاطبان‌خبرآنلاین به‌دریافت عوارض از تهرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزهای پایانی تعطیلات نوروزی بود که مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پنجم تهران درباره موضوعی حرف زد که صدای بسیاری از شهروندان را درآورد؛ او گفته بود که هرکسی در این شهر زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد چون می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند.

او همچنین گفت: «شهر را باید براساس درآمدهای پایدار اداره کنیم و دریافت عوارض هم یکی از منابع اصلی درآمد پایدار است. در راستای درآمدزایی بهترین منبع برای اداره شهر دریافت هزینه برای خدمات شهرداری است. این رویکرد به هیچ وجه به معنای گران‌کردن شهر نیست، بلکه به این معنا است که درآمدها واقعی شده است.»

الویری با اشاره به اینکه دریافت عوارض نوسازی یکی از مصادیق درآمد پایدار است، گفت: «جمع‌آوری زباله و پسماند، الزامی کردن معاینات فنی، دریافت مبالغی از خودروهای آلوده‌کننده هوا، کسب درآمد از بیلبوردها و تبلیغات از نمونه‌های دیگر درآمد پایدار است. ما از این روش‌های درآمدزایی پایدار دفاع می‌کنیم.» (اینجا)

حرف‌های شهردار اسبق تهران واکنش‌های منفی بسیاری را به همراه داشت.

واکنش مخاطبان خبرآنلاین به این موضوع را می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد؛ گروه اول واکنش‌های بسیار منفی داشتند و معتقد بودند آسم، سکته و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا بیشترین هزینه‌ای است که ما در قبال مدیریت نامناسب شما پرداخت می‌کنیم. گروه دوم معتقد بودند، مردم عادی نباید هزینه بدهند و گروه‌هایی که مسبب نابودی تهران هستند باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند. گروه سوم هم راضی به پرداخت هزینه اما با شرط بودند؛ آنها معتقد بودند باید از تردد روزانه غیرتهرانی‌ها جلوگیری شود تا هزینه اضافی برای ما ایجاد نکند.

در ادامه واکنش‌های مخاطبان خبرآنلاین را می‌خوانید:

گروه اول: هزینه‌ها را قبلا داده‌ایم!

بهانه‌ای برای گران‌کردن خدمات شهری؛ حالا که تهران رو نابود کردید تازه فهمیدید که تراکم‌فروشی خوب نیست.

مگه الان هزینه نمی‌دیم؟ آسم و سکته و سرطان ناشی از آلودگی هوا هزینه نیست؟ بیماری‌های روانی ناشی از آلودگی صوتی هزینه نیست؟ زمان توی ترافیک هزینه نیست؟

چرا مردم باید هزینه تصمیم‌گیری‌های غلط مدیران گذشته را پرداخت کنند؟ مدیران بی‌کفایت گذشته باید پاسخگوی بسیاری از تصمیماتشان باشند.

گروه دوم: مردم عادی نباید هزینه بدهند!

چرا مردم باید هزینه را پرداخت کنند. شرکت‌های بزرگ و ارگان‌هایی دولتی که در تهران دفتر و دستک دارند باید هزینه حضورشان و نابود کردن تهران را بپردازند. چرا باید کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و غیر دولتی که کارشان شهرستان است در تهران دفتر داشته باشند؟ اگر می‌خواهند باید هزینه‌اش را پرداخت کنند.

مگه واسه تهران حومه هم گذاشتین که بریم اونجا زندگی کنیم؟

آقای الویری شما هم هرچه سریع تر تشریف ببرید زادگاهتون دماوند

گروه سوم: قبول می‌کنیم اما شرط داریم!

کار درستی می‌کنید. صحیح نیست که از راه تراکم‌فروشی و رشوه برای تخریب باغ‌ها، تهران را اداره کرد. اگر چند دهه پیش این کار را کرده بودید و هزینه زندگی در تهران را افزایش می‌دادید، امروز شاهد این ترافیک و هوای آلوده نبودیم. لطفا در سایر شهرهای بزرگ هم اقدام کنید. بالاخره در جایی مثل آمریکا هم هزینه زندگی در نیویورک با جایی مثل آریزونا متفاوته و درست هم همینه. ای الویری راه درست را به خاطر رای آوردن رها نکن. اصولگرایی یعنی همین.

ما هزینه‌اش را می‌دهیم به شرط اینکه نظارت استصوابی را بردارید، چهارتا آدم حسابی را بیارید سرکار.

آقای الویری عزیز لطفا از تردد روزانه ۳ تا ۴ میلیون مسافر یک‌روزه تهران جلوگیری کنید تا تهرانی‌ها هزینه‌ها رو پرداخت کنند.

۴۷۲۳۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا