آخرین خبرها

برای تنش آبی فکری کنیم

استاندار فارس:

برای تنش آبی فکری کنیم

استان‌ها > فارس – «خبرجنوب» نوشت: استاندار فارس این روزها، روزهای پرمشغله ای دارد. از دیدار و گفت و گو با مدیران مختلف فارس گرفته تا برنامه ریزی برای تحقق شعار سال. یکی از این برنامه های وی، دیدار با مدیران دانشگاه شیراز است.

اسماعیل تبادار در دیدار نوروزی خود با جمعی از مدیران، کارکنان دستگاه های اجرایی و برخی از روسا و مدیران دانشگاه های شهرستان شیراز بر ضرورت اقدامات لازم توسط دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها در راستای فرهنگسازی و اعتمادسازی در بین اقشار مختلف مردم به منظور مصرف کالاهای تولید داخلی تاکید کرد و افزود: تولید کنندگان نیز باید متناسب با ذائقه مصرف کننده کالای با کیفیت و مطابق با استاندارد به بازار عرضه کنند و قطعاً این امر مهم گسترش زمینه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و کاهش وابستگی به کالای خارجی را به دنبال خواهد داشت.
تبادار افزود: استفاده از تولیدات و محصولات دانش بنیان که توسط نخبگان استان تولید می شود ملاک ارزیابی دستگاه ها بوده و در این خصوص نیز مدیران و ذی حسابان دستگاه های اجرایی مصوبه هیات وزیران و بخشنامه وزارت کشور را به فوریت اجرایی کنند.
وی در ادامه به تغییرات اقلیمی اشاره کرد و افزود: برای برون رفت از مشکلات خشکسالی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و پروژه ها و برنامه های متناسب با شرایط کم آبی در استان تعریف و طراحی کنند.
در این دیدار، دکتر حمید نادگران رییس دانشگاه شیراز هم گفت: امسال هم با تعامل و همدلی بیش ازپیش با مدیران ارشد استان فارس، دانشگاه شیراز تلاش می کند شعار سال محقق شود.
گردهمایی فرمانداران استان فارس در سال ۹۷ برگزار شد و استاندار فارس بر لزوم جامع‌نگری و برنامه‌ریزی صحیح فرمانداران برای حل مشکلات تاکید کرد.
در جلسه دیگری، استاندار فارس در گردهمایی فرمانداران استان بر لزوم تلاش برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تاکید و اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی کاری دو سویه بوده که در آن هم مردم و هم تولید کنندگان داخلی نقش آفرین هستند.
تبادار تاکید کرد: باید این باور عمومی به گونه ای در جامعه نهادینه شود که تولید کنندگان با بهره گیری از فناوری مدرن با کیفیت ترین محصولات را تولید کرده و مردم نیز با خرید این محصولات از تولید و تولید کنندگان داخلی حمایت کنند.
استاندار فارس با اشاره به بحران خشکسالی و تنش کم ابی در استان از همه فرمانداران و مدیران خواست تا با نگاهی جامع و با برنامه ریزی و مدیریتی صحیح و بهره گیری از روش های نوین آبیاری و توسعه کشت های گلخانه ای در راه مدیریت منابع موجود آب نقش آفرین باشند.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا