آخرین خبرها

ترامپ: به زودی سوریه را ترک می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: به زودی سوریه را ترک می‌کنیمترامپ: هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم و نفت‌شان را هم نگرفتیم

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌ای در اوهایو با موضوع توسعه زیرساخت‌های آمریکا، گفت: ما داریم داعش را به درک واصل می‌کنیم. ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم، بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند.

خیلی زود، خیلی زود از آنجا خارج می‌شویم. ما %۱۰۰ آنچه خلافت خوانده می‌شود، اراضی آن‌ها را خیلی سریع پس خواهیم گرفت و خیلی زود خارج می‌شویم و به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم.

ما تا همین سه ماه پیش، هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم. نه میلیارد یا میلیون، بلکه هفت تریلیون دلار، هیچ‌کس قبلا کلمه تریلیون را نشنیده بود.

ما مدام در آنجا مدرسه ساختیم و آن‌ها منفجرش کردند، باز مدرسه ساختیم و باز منفجرش کردند و باز مدرسه ساخته‌ایم، هنوز منفجر نشده، ولی باز هم منفجر می‌شود.

اما اگر بخواهیم در اوهایو یک مدرسه بسازیم، یا یک پنجره را تعمیر کنیم، یا در سان‌فرانسیسکو یا آیوا یک مدرسه بسازیم، نمی‌توانید پول بگیرید. ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم.

هفت تریلیون دلار خرج کردیم و نفت‌شان را هم نگرفتیم. من زمانی که هنوز یک شهروند عادی بودم مدام می‌گفتم که باید نفت‌شان را بگیریم. اگر گرفته بودیم، مشکلی نبود.

اگر نفت آن‌ها را گرفته بودیم، داعشی در کار نبود. می‌دانید اکثر نفت آن‌ها دست چه کسی بود؟ داعش. داعش نفت آن‌ها را گرفت و خرج کرد، اما ما نفت را نگرفتیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا