استان هافرهنگی و هنری

کمپین مردمی برای ساخت موزه و سینما در تالش

سینما تالش

طاهری خطاب به مسئولین با تاکید بر این که این خواسته های کوچکی است که برای این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: ما از تمامی مسوولین شهرستانی و استانی علی الخصوص استاندار عزیر تقاضا داریم به این دو مورد از خواسته جوانان تالشی یعنی موزه و سینما توجه ویژه داشته باشند.

شاید برای کمتر کسی باور کردنی باشد که شهرستان تالش با طبیعت بکر و زیبا و مردمانش که محل جذب بسیاری از گردشگران در سراسر کشور است فاقد مکان های فرهنگی باشد. اما در واقع این شهرستان حتی از داشتن یک سالن سینما نیز محروم مانده است. اواخر دهه هفتاد بود که با تخریب تنها سالن سینمای باقیمانده تالش مردم سال هاست از تماشای فیلم روی پرده عاجزند و به طور کل در تمام تالش بزرگ که شهرستان های تالش ماسال و شاندرمن و رضوانشهر را در بر می گیرد یک سالن شادی رضوانشهر باقی مانده است. هر از چندگاهی خبر سینمادار کردن مردم در رسانه ها شنیده می شود و هیچگاه رنگ واقعیت نمی گیرد. نتیجه آن دلسردی جوانان و اهالی فرهنگی است که علاقه مندند شهرشان از چنین امکان کاملا طبیعی برخوردار شوند.

البته در کنار سینما تالش با تاریخ دیرین خود فاقد موزه نیز می باشد، موزه ای که بتواند این شهرستان را بیشتر از گذشته معرفی کند و محل ورود بیشتر گردشگران باشد. همین محدودیت ها و عدم توجه ها است که جمعی از جوانان تالشی دست به کار شده اند و با تشکیل کمپینی ضرورت داشتن موزه و سینما را به مسئولین یادآور شده اند.

کیانوش طاهری مدیر کمپین ساخت موزه و سینما در تالش در این رابطه می گوید: قوم تالش یکی از قدیمی ترین اقوام ساکن فلات ایران است و صاحب قدمت و تمدن عظیم می باشد.لذا در این منطقه آثار باستانی ارزشمند بسیاری کشف و متاسفانه بدلیل عدم وجود موزه جهت نگهداری به موزه های سایر استان ها ارسال شده است.معتقدیم با احداث موزه در تالش به یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان تبدیل خواهد شد.

این فعال اجتماعی در ادامه می گوید: ما جمعی از جوانان تالش با توجه به پتانسیل های منطقه اقدام به ایجاد یک پویش(کمپین) مردمی ساخت موزه در تالش نمودیم. در همین راستا در حال دیدار و رایزنی با مسوولین شهرستانی و استان هستیم و خواسته مردم تالش را به گوش آنان می رسانیم و در پایان و پس از اتحاد کلی کمپین برای نگارش طومار و جمع آوری امضا اقدام خواهیم نمود.البته در ادامه این کمپین یکی از نیازهای دیگر جوانان تالش را نیز مطرح نموده ایم و آن سینماست!! شهرستان تالش یکی از بزرگترین شهرهای استان گیلان و با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر فاقد سالن سینما است.

طاهری خطاب به مسئولین با تاکید بر این که این خواسته های کوچکی است که برای این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: ما از تمامی مسوولین شهرستانی و استانی علی الخصوص استاندار عزیر تقاضا داریم به این دو مورد از خواسته جوانان تالشی یعنی موزه و سینما توجه ویژه داشته باشند.

کمپین ساخت موزه و سینما در تالش که به تازگی فعالیتش را آغاز کرده شاید هنوز آن چنان بزرگ نباشد، اما بدون شک می تواند به یک مطالبه و خواست عمومی تبدیل شود واز همین جهت است که فعالانش سعی کرده اند از طریق شبکه های اجتماعی و همچنین دیدارهای رودررو نسبت به این خواسته جامه عمل بپوشانند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا