آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

بهترین مدافعان تاریخ فوتبال + عکس

بهترین مدافعان تاریخ فوتبال

جهان فوتبال مدافع‌های برتری در طول تاریخ به خود دیده است.

به گزارش تدبیرشرق، مدافعان مطرح جهان تنها در خط دفاعی عملکرد خوبی ندارند آن‌ها گلزنی می‌کنند، در حمله‌ها شرکت می‌کنند و نقش موثری در تیم‌هایشان دارند. برخی از آن‌ها همچون یک ستاره محسوب می‌شوند و بالاتر از دیگر بازیکنان در پست‌های دیگر قرار دارند. در ادامه به ۱۰ مدافع برتر تاریخ جهان فوتبال اشاره می شود.

بابی مور

مدافع انگلیسی تکنیک بالایی داشت و به خاطر بازی تمیزش کمتر پیش می‌آمد کارت زرد دریافت کند. او تمام دوران ورزشی‌اش را در وستهام سپری کرد و ۱۰ سال کاپیتان این تیم بود. همچنین ۹۰ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و به عنوان کاپیتان قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ شد.

فرانتس بکن‌باوئر

او تنها یکی از بهترین مدافعان جهان نبود بلکه یکی از بهترین بازیکنان تمام ادوار نیز به حساب می‌آید. بکن‌باوئر در بوندسلیگا ۴۲۲ بازی انجام داد و در ۷۸ رقابت اروپایی حضور داشت. او برای بایرن مونیخ، نیویورک کاسموس و هامبورگ بازی کرد. مدافع آلمانی ۱۰۳ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و توانست در سال ۱۹۷۹ قهرمان یورو شود و به همراه این تیم فاتح جام جهانی ۱۹۷۴ نیز شود. در میان افتخاراتش پنج قهرمانی در بوندسلیگا، چهار جام حذفی آلمان، یک جام در جام در اروپا، سه جام اروپا و یک جام بین‌ قاره‌ای دیده می‌شود.

الیاس فیگروآ

او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ شیلی شناخته می‌شود. افراد زیادی معتقد هستند فیگروآ بهترین مدافع تاریخ جهان نیز است. فیگروآ اسطوره تیم‌هایی همچون سانتیاگو واندرز، پنیورال اروگوئه، اینترناسیونال برزیل و پالستینو شیلی بود. او یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی شیلی نیز محسوب می‌شود که توانست سه جام جهانی را تجربه کند. فیگروآ در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس، ۱۹۷۴ آلمان و ۱۹۸۲ اسپانیا حضور داشت. همچنین فینال کوپا آمریکا ۱۹۷۹ را تجربه کرد.

دنیل پاسارلا

پاسارلا یکی از بازیکنان بزرگ در فوتبال آرژانتین محسوب می‌شود. او برترین مدافع گلزن تاریخ است و در ۴۵۱ بازی ۱۳۴ گل به ثمر رساند. پاسارلا تنها بازیکن آرژانتینی است که در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ تا ۸۶ حضور داشت و با آلبی سلسته قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد. مدافع آرژانتینی در ریور پلاته، فیورنتینا و اینتر بازی کرد.

فرانکو بارزی

مدافع ایتالیایی تمام دوران بازیگری‌اش را در میلان سپری کرد و توانست عناوین مختلفی را به همراه این تیم به دست آورد. او ۸۱ بار به تیم ملی ایتالیا دعوت شد و به همراه این تیم قهرمان جام جهانی ۱۹۸۲ شد. در میان افتخاراتش شش قهرمانی در سری A، چهار سوپر جام ایتالیا، سه قهرمانی در اروپا، دو قهرمانی بین قاره‌ای و سه سوپرجام اروپا دیده می‌شود.

رونالد کومان

او یکی از گلزن‌ترین مدافع‌های تاریخ محسوب می‌شود که در ۵۳۳ بازی ۱۹۳ گل به ثمر رساند. کومان در سه باشگاه مهم هلند بازی کرد و سپس به بارسلونا پیوست. مدافع هلندی عضو “تیم رویایی” آبی اناری‌ها بود که در نخستین قهرمانی تیم کاتالانی در اروپا حضور داشت. او چهار قهرمانی لیگ هلند و لالیگای اسپانیا، سه قهرمانی جام حذفی هلند، یک قهرمانی در کوپا دل ری، سه قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، دو جام اروپا (آیندهوون و بارسلونا)، یک سوپرجام اروپا و یک یورو را به دست آورد.

پائولو مالدینی

مالدینی یکی از اسطوره‌های میلان و فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود. او رکورد بیشترین بازی را در تاریخ سری Aدارد. مدافع ایتالیایی در دوران حضورش در ایتالیا، هفت قهرمانی لیگ، پنج جام اروپا، یک جام حذفی ایتالیا، پنج سوپرجام ایتالیا، پنج سوپرجام اروپا، دو جام بین قاره‌ای و یک جام جهانی باشگاه‌ها را تجربه کرد. مالدینی ۱۲۶ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.

روبرتو کارلوس

شاید کارلوس یکی از کامل‌ترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال باشد. او بیشترین دوران حضورش را در رئال مادرید سپری کرد و  ۱۲۵ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. در میان افتخارات مدافع برزیلی چهار قهرمانی در لالیگا، سه سوپرجام اسپانیا، سه جام اروپا، دو جام بین قاره‌ای، دو کوپا آمریکا و یک جام جهانی دیده می‌شود.

کافو

او اسطوره فوتبال برزیل و جهان است و در تیم‌های سائوپائولو، رئال ساراگوسا، پالمیراس، رم و میلان بازی کرد. کافو یک قهرمانی در باشگاه‌های برزیل، دو سری A، دو سوپرجام ایتالیا، دو جام لیبرتا دورس، دو جام بین قاره‌ای، دو کوپا آمریکا و دو جام جهانی در کارنامه‌اش دارد.

کارلس پویول

او یکی از بهترین مدافعان تاریخ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به حساب می‌آید. پویول بیش از ۵۵۰ بازی رسمی با پیراهن آبی اناری‌ها انجام داد و بیش ۱۰۰ بار برای تیم ملی بازی کرد. در میان افتخاراتش شش قهرمانی در لالیگا، دو کوپا دل ری، شش سوپرجام اسپانیا، سه جام اروپا، دو سوپرکاپ اروپا، دو جام جهانی باشگاه‌ها، یک یورو و یک جام جهانی دیده می‌شود.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا