استان هااسلایدر

سازمان عمران سواحل باید احیا شود/ هزینه در سواحل یک سرمایه گذاری مطلوب است

سازمان عمران سواحل

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: سازمان عمران سواحل و مدیریت یکپارچه هرچه سریعتر باید در گیلان احیا شود.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از ایسنا، حجت شعبانپور در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان که به ریاست محمدعلی نجفی استانداری گیلان برگزار شد گفت: سازمان عمران سواحل و مدیریت یکپارچه هرچه سریعتر باید احیا شود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سواحل را به مکان مناسب برای گردشگران تبدیل کنیم نیاز است سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان افزود: در سواحل چهار تا پنج دستگاه متولی وجود دارد که هریک به شکلی مانع سرمایه گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه صرف هزینه در سواحل یک سرمایه گذاری مطلوب است، افزود: هرچند که برای انجام طرح های ساحلی هزینه زیادی صورت می گیرد اما با برنامه ریزی دقیق سرمایه گذار در زمان کمتر از ۵ سال می تواند شاهد برگشت سرمایه باشد.

شعبانپور خاطرنشان کرد: مناطق خطرآفرینی در سواحل وجود دارد که نیاز است از دهیاران که شناخت بهتری دارند و از نیروهای بومی در این مکان ها استفاده شود.

وی افزود: با دادن اختیار به دهیاران در سالهای گذشته نتایج خوبی در کاهش غریق شاهد بودیم و لازم است بازهم دست کمک به سوی دهیاران دراز کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات سواحل جمع آوری زباله می باشد گفت: در سال گذشته در راستای جمع آوری زباله اقدام زیادی در روستاها صورت گرفت ۴۲۰ سطل زباله در مسیرهای منتهی به سواحل جهت جمع آوری زباله گردشگران خریداری ونصب شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا