علم و تکنولوژی

موسس واتس اپ از مردم می خواهد که فیسبوک را حذف کنند

موسس واتس اپ فیسبوک

به گزارش تدبیرشرق، در سال ۲۰۱۴ میلادی، فیسبوک اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ را به قیمت ۱۶ میلیارد دلار خرید و موسسین این کمپانی، یعنی جن کوم و برایان اکتون را ثروتمند کرد. از آن زمان، کوم به هدایت کمپانی خود ادامه داد اما اکتون اوایل سال جاری میلادی از واتس اپ جدا شد تا موسسه جدیدی راه اندازی کند. با این حال، کار اکتون با واتس اپ هنوز تمام نشده و وی اخیراً در حساب کاربری توییتر خود از فالوئرهایش خواسته تا فیسبوک را حذف کنند.

اکتون در توییت خود نوشت «حالا وقتش است» و سپس از هشتگ #DeleteFacebook استفاده کرد. اکتون که ثروتی معادل ۶٫۵ میلیارد دلار دارد هنوز توضیحات بیشتری درباره توییت خود ارائه نکرده و واتس اپ هم از ابراز نظر در این باره سر باز می زند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا احساسات اکتون نسبت به فیسبوک باعث شده که وی به اپلیکیشن خود نیز پشت کند یا خیر؛ اما طی ماه گذشته، اکتون سرمایه ای ۵۰ میلیون دلاری به پیام رسان Signal تزریق کرد که جایگزینی مستقل برای واتس اپ به حساب می آید.

توییت اکتون در حالی منتشر شده که فیسبوک اخیراً یک هفته جهنمی پشت سر گذاشت. بعد از انتشار اخبار مربوط به سوء استفاده «کمبریج آنالیتیکا» و دونالد ترامپ از اطلاعات کاربران، رگولاتوری ها به فیسبوک فشار آورده اند و ضمناً ارزش سهام این کمپانی ها دچار سقوط آزادی نسبی شده است.

/دیجیاتو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا