آخرین خبرهااستان ها

همه گزینه های معاونت عمرانی استانداری گیلان؟!

 حجت شعبانپور معاونت عمرانی استانداری گیلان در پایان سال ۹۶ ، گمانه زنی ها در خصوص گزینه های جانشینی وی وارد فاز جدی تری شده است.در عین حال افراد بسیاری از طریق لابی و رایزنی با استاندار گیلان، تلاش هایی برای به کرسی نشاندن گزینه مطلوب خودرا نیز آغاز نموده.

به گزارش تدبیرشرق حجت شعبانپور معاونت عمرانی استانداری گیلان در پایان سال ۹۶ ، گمانه زنی ها در خصوص گزینه های جانشینی وی وارد فاز جدی تری شده است.در عین حال افراد بسیاری از طریق لابی و رایزنی با استاندار گیلان، تلاش هایی برای به کرسی نشاندن گزینه مطلوب خودرا نیز آغاز نموده و با انواع واقسام روش ها قصد پیروزی در این عرصه را دارند!

در ادامه نگاهی گذرا به گزینه های مطرح شده و احتمال یا عدم احتمال کامیابی شان خواهیم کرد:

۱-شبانعلی خاوری: مدیرکل فعلی راه وشهرسازی گیلان که سابقه معاونت عمرانی شهرداری رشت در دوره سوم شورای این شهر را نیز در کارنامه خود دارد.از دلخوش، الماسی و برخی اطرافیان نوبخت به عنوان حامیان خاوری برای تصدی این پست یاد میشود.باتوجه به رویکرد سیاسی خنثی و نیز برخی نارضایتی ها که نسبت به عملکرد وی وجود دارد(از جمله نارضایتی مدیران بالادستی اش در وزارت راه و شهرسازی)،نباید خاوری را چندان دارای شانس در این عرصه دانست.

۲-علی اکبر اوسط مقدم: مدیر سابق هلال احمری ،معاون فنی و عمرانی سابق شهرداری رشت و مدیرکل فعلی تجهیز و نوسازی مدارس گیلان ،مردی که همیشه برای شهرداری رشت در افواه مطرح میشود ولی هیچگاه به مراد نمیرسد! ازبرخی از اطرافیان الیاس حضرتی و دوتن از معاونین وزیر(در دو وزارتخانه مختلف) که ظاهرا به خواست این نماینده مجلس با استاندار وارد مذاکره شده اند به عنوان حامیان اوسط نام میبرند.باتوجه به عدم توجه نیروهای سیاسی گیلان به وی و البته مسیر اشتباه رایزنی او،نباید شانس زیادی برای اوسط نیز متصور بود.

۳-جواد تن زاده:مشاوراسبق حمل و نقل و ترافیک رئیس پلیس راهور تهران ، مشاور حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک تهران، معاون عمران و مسکن بنیاد مستضعفان در سال ۸۲ ، معاون برنامه ریزی و مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک ، رئیس کمیته های تخصصی شبکه معابر حمل ونقل ، معاون فنی و مهندسی شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک استان تهران ،مشاور مدیرکل سازمان هواپیمایی و شرکت مادر فرودگاه های کل کشور ،مشاور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و مالک جوان و جدید باشگاه سپیدرود که اینروزها با وزرا و مقامات زیادی به بهانه فوتبال دیدارداشته است! گزینه مورد علاقه غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که بایددید تلاش هایش تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا بالاخره به تن زاده در جایگاهی استانی، ردای مدیریت را خواهد پوشاند یا خیر؟

۴-محمدرضا نازک کار: معاونت ده ساله راهداری اداره کل راه و ترابری گیلان ، معاونت فنی اداره کل راه و ترابری استان گیلان به مدت ۲ سال ، مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیرکلی فعلی راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان از جمله سوابق وی محسوب میشود. مردی آرام ،کم حاشیه و منظم که قطعا از اصلی ترین گزینه های تخصصی سمت معاونت عمرانی استانداری گیلان محسوب میشود.غیرسیاسی بودن و البته عدم تمایل جدی او ،یکی از موانع معاونت عمرانی نازک کار محسوب میشود.

۵-جمشید رسایی: گزینه مورد علاقه قاطبه اصلاح طلبان و حامیان دولت. خیلی ها معاونت عمرانی وی را از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ پیش بینی کرده بودند که البته نجفی چندان طبق روال!به استفاده از مدیران نزدیک و همسو با تفکردولت رغبتی نشان نداد! مدیرکلی مسکن و شهرسازی استانهای قزوین گیلان ،مجری پروژه آزاد راه قزوین -رشت، مجری پروژه آزاد راه دریا،مشاور معاونت وزیر راه،مدیرکلی امور مطالعات، ایمنی و بازسازی استانداری گیلان،سرپرستی امور دانشجویان ایثارگر و شاهد دانشگاه گیلان و رییس جهاددانشگاهی استان در دو برهه مختلف از جمله سوابق او محسوب میشود. با توجه به تجربه قبلی حضور وی در استانداری و شناخت از مقوله های عمرانی ومحیط زیستی و فنی اورا باید جدی ترین گزینه همراهان دولت برای این سمت محسوب نمود.

به هرروی بایدمنتظر تصمیم گیری استاندار جوان گیلان ماند تاوی بدون توجه به لابی ها واخبار مخرب ،مبادرت به انتخاب اصلح برای سمت خطیر معاونت عمرانی استانداری گیلان نماید تا شاید بعد از سالها رخوت شاهد اتفاقات خوب در مسیر توسعه گیلان باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا