آخرین خبرها

اکران مستند خواهران منصوری برای روس‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «صفر تا سکو» با محوریت فعالیت زنان در جامعه ایرانی و به بهانه همزمان شدن روز جهانی زن با روز ملی زن در ایران، در مسکو به نمایش درمی‌آید.

«صفر تا سکو» مستندی داستانی به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی است که در جشنواره‌های سینماحقیقت و ورزشی عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد و در اکران آزاد سینماها توانست رکورد هفت هفته فروش را برای خود ثبت کند.

 این مستند داستانی طی دو روز، یک بار پنجشنبه، ۲۴ اسفند ساعت ۱۹:۳۰ در سالن  موس آرت که سینمای مخصوص منتقدان و اهالی مطبوعات  است و بار دیگر جمعه، ۲۵ اسفند ساعت ۱۸ در سینمای موسفیلم که یک سالن ۶۵۰ نفری آزاد است روی پرده می‌رود. این اتفاق با همکاری رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه محقق شده است.

روز پنجشنبه، ۲۴ اسفند پس از نمایش فیلم در موس آرت جلسه نقد و بررسی با حضور عوامل  و مهتاب کرامتی  به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان برگزار می‌شود.

در سایت سینمای موس آرت درباره  «صفر تا سکو» و هدف از نمایش و نقد آن در مسکو نوشته شده است:

«امسال روز جهانی زن با سالروز تولد دختر پیامبر گرامی اسلام که به عنوان روز زن در تقویم ایران شناخته می‌شود، مصادف شده بود. در صدد برآمدیم تا برای گرامیداشت این دو جشن فیلم مستند «صفر تا سکو» را در کاسموس به نمایش بگذاریم. این مستند، صرفا بازگوکننده تمرینات خسته­کننده، هیجانات ورزشی، ناکامی­ها و پیروزی­های این خواهران نیست بلکه به واسطه آن می‌توان به چگونگی روابط آنان با نزدیکان خویش پی برد و به درک بهتری از قوانین و سنت‌های جامعه ایران که این خواهران با آن روبه‌رو بوده‌اند، رسید. شاید بتوان گفت «صفر تا سکو»، اولین مستند ساخته شده در ایران است که به طور گسترده به اکران درآمده و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.»

«صفر تا سکو» روایتگر زندگی خواهران منصوریان، ووشوکاران اهل سمیرم با مدال‌های بین‌المللی است.

۵۸۲۴۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا