آخرین خبرها

فتح‌الله‌زاده: با قوه قضاییه توافق شده چک‌های ما باید فقط در محیط فوتبالی حل‌وفصل شود

فتح‌الله‌زاده: با قوه قضاییه توافق شده چک‌های ما باید فقط در محیط فوتبالی حل‌وفصل شود

روزنامه خبرورزشی نوشت: صبح دیروز خبر آمد مجتبی جباری چک طلبش از استقلال که نقد نشده را خرج کرده و خریدار چک هم از طریق قانونی اقدام کرد و حکم توقیف اموال علی فتح‌الله‌زاده و امیدوار رضایی را گرفته است. این مسئله و سوژه‌های دیگر باعث شد تا عصر دیروز سراغ فتح‌الله‌زاده رفته و با او پیرامون این مسئله و سایر موارد گپ بزنیم. حاجی با صراحت و شفافیت به سؤالات جواب داد و همه چیز را باز کرد.

بن‌یعقوب امشب هم قضاوت گرفته، بازی الریان و الهلال را به او داده‌اند.
شاید AFC می‌خواسته با این کار به ما دهن‌کجی کند ولی واقعیت امر این است که انتخاب بن یعقوب یعنی دهن‌کجی به خود AFC. من به شما اطمینان می‌دهم این آقای بن یعقوب را گذاشته‌اند تا الهلال را برنده کند ولی شکر خدا سرنوشت استقلال دست خودش است. ما می‌توانیم العین را ببریم و مقتدرانه در صدر جدول باقی بمانیم.

اولین برد استقلال مقابل العین ۱۹ سال پیش در زمان مدیریت خود شما حاصل شد.
بله، خدا ناصرخان را بیامرزد. به ایوب اصغرخانی گفته بود عابدی پله را یارگیری کند. بنده خدا حتی در صحنه‌ای که پله مصدوم شده بود هم بالای سرش ایستاده و رهایش نمی‌کرد! در آن سال کل خرج استقلال ۳میلیارد هم نمی‌شد اما یک بازیکن العین ۱۲میلیارد تومان قیمت داشت. به استقلال در هر حالتی احترام می‌گذارم ولی به نظرم العینی که ما سال ۷۷ بردیم قوی‌تر از الان بود.

شایعه شده که شما به زودی جانشین مصطفی آجورلو می‌شوید. آیا این مسئله صحت دارد؟
آذربایجان خانه من است. من آذری‌ام و مردم عزیز آن خطه را با تمام وجود دوست دارم ولی باید از آجورلو حمایت کرد تا با تمرکز کامل کارش را جلو ببرد. وقتی از استقلال رفتم برخلاف کم‌لطفی بعضی از دوستان که می‌گفتند دیگر به فوتبال برنمی‌گردد ۶ پیشنهاد لیگ برتری داشتم ولی نمی‌خواستم غیر از استقلال در جای دیگری مدیریت کنم. الان هم شرایطم طوری نیست که بتوانم شهرستان زندگی کنم. هر کاری از دستم بربیاید برای تراکتورسازی انجام می‌دهم اما به صورت غیررسمی و در قالب مشاور.

برسیم به ماجرای چک مجتبی جباری. می‌گویند مجتبی یک فقره چک که از استقلال گرفته را فروخته و صاحب جدید چک با اقدام قانونی روی آن، حکم توقیف اموال شما و آقای امیدوار رضایی را گرفته است. این قضیه صحت دارد؟
در تمام دوران مدیریتم چند بار به بازیکنان چک شخصی دادم که جملگی نفرات بامعرفتی بودند فقط یک نفر بی‌معرفتی کرد و توقیف اموال گرفت که بگذریم. در مورد چک جباری هم ابتدا بگویم رقم این چک ۵۸۰میلیون تومان که در فضای مجازی مطرح شده، نیست بلکه ۳۴۰میلیون تومان است که تازه بخشی از آن هم پرداخت شده است. چک فوق متعلق به باشگاه بود و من و آقای امیدوار فقط آن را امضا کرده‌ایم. من یک نکته را هم خدمت قاضی محترم پرونده عرض کنم که بر اساس توافق میان قوه قضاییه و فدراسیون فوتبال چک‌های فوتبالی فقط باید در محیط فوتبالی حل‌وفصل شود نه در محاکم قضایی. مجتبی جباری در مورد این پرونده هنوز پیرامون من کاری نکرده ولی یک گلایه از ایشان دارم. آقامجتبی عزیز، چک صادر شده متعلق به باشگاه استقلال بوده و آقای امیدوار رضایی که در آن زمان مسئول بوده برای حل مشکل باشگاه آمده و چک را امضا کرده است. حالا چرا این بنده خدا باید تاوان پس بدهد؟ الان اگر دکتر امیدوار با AFC مکاتبه کرده و همین مسئله را فاش کند برای باشگاه استقلال دردسر درست می‌شود. من کاملاً تابع قانون هستم. آقای امیدوار رضایی هم همین‌طور ولی تأکید می‌کنم اگر باشگاه استقلال در حق مجتبی کم‌لطفی کرده چرا امیدوار رضایی باید تاوان آن را پس بدهد؟ به نظرم مدیران باشگاه استقلال باید این قضیه را دوستانه حل‌و‌فصل کنند نه اینکه کار به اینجا برسد و…

پس با این حساب هنوز توقیف اموال شما را خوشبختانه نگرفته‌اند؟
من اموالی ندارم که بخواهند آن را توقیف کنند. (می‌خندد)

حرف آخر؟
امشب حواس مردم خیلی جمع باشد. شاید الهلال و العین پول خرج کنند تا عده‌ای به داخل استادیوم بیایند و ترقه بزنند و لیزر بیندازند. اگر چنین افرادی را دیدید به پلیس معرفی کنید.

۴۳۵۰۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا