آخرین خبرها

*رمضان ماه دلدادگی به حق*

*رمضان ماه دلدادگی به حق*

وبلاگ > چاوشی، شهاب الدین – در رمضان بندگی خدا و کارهای پسندیده اجر مضاعف دارد، هر کار خوبی پسندیده تر و کار شری قبیح تر است بیائید به برکت رمضانی که نمی دانیم فرصت بازیابی آن را مجدداً خواهیم داشت یا نه با هم مهربان باشیم. از کینه توزی و رذائل اخلاقی که روح مؤمنانه انسان ها را آزار می دهد و صورت بندگی را خراش می دهد بپرهیزیم و به صورت بندگان خدا چنگ نیندازیم از زخمی کردن روح و جان هم اِبا کنیم. بیائید لذت بندگی خدا و حرمت نهادن به انسان ها را در این رمضان تجربه کنیم،

خداوند رمضان را آفريد تا بندگانش پس از يازده ماه تكاپو، جسم و روح خود را در سايه سار جاري گرسنگي، تشنگي، صبوري آن تطهير كنند و آلودگي هاي خود را در اين ماه كه خداوند ويژگي هاي خاصي را در آن نهاده است از وجود خود دور كنند. اين ماه فرصت تقرب و دلدادگي به آفريدگار است، آفريدگاري كه آفريده هاي خود را با طهارت روح آفريده و قرار است آنها را در بهشت خود جاودانه كند فرصت تزكيه و پالايش را در اين ماه نوراني كه ماه نزول قرآن مجيد است فراهم ساخته است و در اين ماه كه شياطين به زنجير كشيده شده اند فرصت خودسازي، معنويت گرايي و انديشه آخرت گرايي و خداشناسي براي بندگان خدا فراهم تر است و چه نيكوست اين فرصت را از ابتدا دريابيم و شب هاي قدر خود را از چند شب معدود به كٌل رمضان تسري دهيم و تا شب قدر واقعي تمرين لازم را داشته باشيم.
در رمضان بندگي خدا و كارهاي پسنديده اجر مضاعف دارد، هر كار خوبي پسنديده تر و كار شري قبيح تر است بيائيد به بركت رمضاني كه نمي دانيم فرصت بازيابي آن را مجدداً خواهيم داشت يا نه با هم مهربان باشيم. از كينه توزي و رذائل اخلاقي كه روح مؤمنانه انسان ها را آزار مي دهد و صورت بندگي را خراش مي دهد بپرهيزيم و به صورت بندگان خدا چنگ نيندازيم از زخمي كردن روح و جان هم اِبا كنيم. بيائيد لذت بندگي خدا و حرمت نهادن به انسان ها را در اين رمضان تجربه كنيم، اگر خود را بي پيرايه در مسير زلال جاري رمضان قرار دهيم گذشت اين ماه روح و جسم ما را تا رمضاني ديگر سالم خواهد ساخت و با تزكيه نفس، دريچه هاي معرفت و بارقه هاي رحمت بر ما و سرزمين ما گشوده خواهد شد. بيائيد رمضان را دريابيم و همه با هم عذر تقصير به پيشگاه پروردگار مهربان نهيم و خود را از بركات و حسنات اين ماه عظيم دگرگون كنيم.
بيائيد طعم بندگي خدا را بچشيم تا از صراط نلغزيم.
بيائيد دست همنوعان را بگيريم و گرسنگان را سير و برهنگان را بپوشانيم، بيائيد براي يك ماه با هم مهربان باشيم تا خداوند در طول سال با ما مهربان باشد. هر لحظه اراده كرديم سخني ناروا بگوئيم براي خدا دَم فروبنديم، و هر لحظه هوس تهمت و افترا و دروغ و معصيتي كرديم بخدا پناه ببريم. در اين ماه توانايي انسان ها به فضل الهي براي ارتكاب گناه اندك مي شود، و با اندك اراده اي فضيلت و حلاوت بندگي بر جان و دل ما مستولي مي گردد. اين فرصت طلايي و اندك را براي شكوه بندگي و جشن بزرگ شكوه بندگي تا فطر پاس بداريم بي ترديد با ذره اي اخلاص و خدابيني قدرت آن را داريم با رمضان از نفس فاصله بگيريم و نسيم وحدت و همدلي و بندگي خداوند سبحان را نظاره گر باشيم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا