آخرین خبرها

سرکنسول ایران در اربیل عراق: کاراته‌کای ارومیه‌ای بازداشت شده در عراق آزاد شد

سرکنسول ایران در اربیل عراق: کاراته‌کای ارومیه‌ای بازداشت شده در عراق آزاد شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل گفت: اسماعیل کشاورز کاراته‌کای ارومیه‌ای دستگیر شده در اربیل عراق آزاد شد و یک ساعت دیگر در مرز تمرچین تحویل داده می شود.

وی در تشریح این خبر گفت: اسماعیل کشاورز ورزشکار کشورمان که حدود چهل روز قبل در کردستان عراق بازداشت شد امروز آزاد شد و در مرز تمرچین تحویل مقامات ایرانی داده می‌شود.

وی افزود: این ورزشکار ایرانی که در سفری ورزشی به کردستان عراق از طرف سازمان های امنیتی اربیل دستگیر و بازداشت ایشان نگرانی زیادی را میان ورزشکاران و ورزش دوستان استان آذربایجان‌غربی بوجود آورد در پی مداخله مستقیم آقای نیچروان بارزانی نخست وزیر کردستان عراق آزاد و ظرف روز جاری تحویل خواهد شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل خاطر نشان کرد: موضوع آزادی آقای کشاورز در گذشته از طریق وزیر داخلی و مسئولین امنیتی مورد پیگیری و در سفر استاندار اربیل به ارومیه نیز با حضور خانواده اش توسط استاندار آذربایجان‌غربی مورد پیگیری قرار گرفته بود.

 لازم به ذکر است که در این راستا نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌غربی،استاندار آذربایجان‌غربی و همچنین کنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق کمک شایانی کردند.

گفتنی است، این اتفاق بعد از سفر استاندار اربیل عراق به آذربایجان‌غربی و گفت‌وگو با محمدمهدی شهریاری استاندار استان موضوع آزادی این ورزشکار مورد توجه جدی طرف عراقی قرار گرفته بود.

مصاحبه: سودا تیمورپور

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا