آخرین خبرهااستان ها

نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل فعال ترین تشکیلات پزشکی گیلان

نظام پزشکی لاهیجان

دکتر علیرضا وارسته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان نظام پزشکی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ششمین دوره فعالیت آن محسوب می شود که دوره های باز آموزی پزشکی و پیراپزشکی در شهرستانهای شرق گیلان را انجام می دهد.

وی اظهارداشت: اولین دوره هیات مدیره نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل با 17 عضو تشکیل شد و چون تعداد اعضای آن در دوره ششم بیشتر از 500 نفر بود دارای سه حوزه معاونت است و تعداد جلسات هیات مدیره و مصوبات اجرا شده در طول این دوره ( 92 تا 95 ) در این نظام پزشکی 145جلسه و 689مصوبه بوده است.

وارسته تصریح کرد: صدور پروانه از سال 90 در این سازمان آغاز شد و بصورت دریافت مدارک دستی ادامه داشت که از تیر سال 94 پروانه ها به صورت آنلاین در سامانه پروانه مطلب در سایت سازمان کل جمهوری اسلامی صادر می شود.

وی گفت: سه انجمن پزشکان عمومی ، مامایی و دندانپزشکی زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند که انجمن پزشکان عمومی فعال ترین انجمن محسوب می شود که فعالیت خود را از سال 1379شروع کرده است.

وی تصریح کرد: انجمن پزشکان عمومی هم اکنون 336 عضو دارد و از سال 89 تاکنون دوره های بازآموزی شامل 17مورد برنامه مدون ،15مورد کنفرانس مداوم، یک مورد کارگاه سی. پی. آر (C.P.R ) و یک مورد کارگاه پوست را برگزار کرده است.

وارسته افزود: انجمن مامایی این سازمان از سال 80 فعالیت خود را در شرق گیلان آغازکرد و هم اکنون با 180عضو فعالیت های آموزشی در شرق گیلان را برعهده دارد.

وی تاکیدکرد: شرکت تعاونی این نهاد اولین و تنها شرکت تعاونی اعتبار نظام پزشکی در ایران است که دارای مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی است.

وی گفت : این شرکت از سال 73 آغاز به فعالیت کرده و در سال 76 به نام شرکت تعاونی اعتبار نظام پزشکی لاهیجان به ثبت رسید و در سال 95 رسما تحت نظارت بانک مرکزی ایران قرار گرفت که 267 عضو دارد.

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل گفت: انجمن دندانپزشکی این سازمان نیز با تلاش فراوان در سال 94 تاسیس شد که فعالیت صنفی گسترده ای دارد و در طی این دوره کوتاه تعداد 6 مورد بازآموزی انجام داده است .

وی افزود: دادسرای انتظامی نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل نیز فعالیت خود را در دوره سوم نظام پزشکی آغاز کرد و درچهار سال دوره ششم در این دادسرا به 84 پرونده رسیدگی شده و برای 20پرونده صدور حکم کیفرخواست و 64پرونده منع تعقیب صادر شده است.

وارسته افزود: سالن همایش های این سازمان به متراژ 280 متر مربع و ظرفیت 140 نفر و با هزینه ای بیش از چهار میلیارد و 86 میلیون ریال احداث و در دوم خردادماه جاری توسط دکتر زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی این سالن همایش که از نظر وسایل صوتی و تجهیزات کامل است محلی مناسبی برای آموزش و بازآموزی ها ، تشکیل همایش ها و سمینارها در شرق گیلان بشمار می رود.

وی همچنین به چاپ نشریه ندای سپید سازمان نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل اشاره کرد و یادآورشد: این نشریه در سال 94 با هدف خبر رسانی در چهارصفحه کارخود را شروع کرد و با همت و کوشش اعضا در طی دوره های مختلف بصورت فصلنامه با محتوی متعدد و متنوع درآمده که تاکنون 17شماره آن چاپ و توزیع شده است.

وی ادامه داد: این سازمان به سبب تعاملی که تاکنون با ادارات و دیگر نهادهای دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل داشته است موفقیت های زیادی بدست آورده و توانسته است مشکلات خود را تا حدودی حل کند و به عنوان یکی از مطرح ترین نظام پزشکی ها در سطح استان درآید.
سازمان نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل، مستقر در شهر لاهیجان 626 عضو فعال از پزشکان ، دندانپزشکان ، کارشناسان حرفه ای و فیزیوتراپیست ها دارد.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا