آخرین خبرها

نامه فکس شد

فکس

فکس که فرهنگستان لغت نام دورنگار را برای آن انتخاب کرده اما همچنان به نام فکس یا نهایتا فاکس خوانده می‌شود، دستگاهی با ظاهری شبیه تلفن است که تصاویر نامه‌ها و مدارک چاپی را با شماره‌گیری برای مخاطب که در جایی از دنیا دستگاه فکس و شماره مخصوص آن را دارد، ارسال می‌کند.

فکس از کجا آمد؟

فکس کلمه کوتاه شده Facsimile به معنی رونوشت است و با هدف فراهم کردن امکاناتی برای ارسال نسخه چاپی نامه یا سندی به مقصد در کوتاهترین زمان طراحی و ساخته شده است. در واقع سال ۱۸۴۶ میلادی فردی ایرلندی به نام الکساندر برین این تکنولوژی را اختراع کرد و سال به سال در این تکنولوژی تغییراتی ایجاد شد تا سال ۱۹۰۲ میلادی که فردی آلمانی به شکل امروزی دستگاه فکس را اختراع کرد. فکس‌های اداری هم از اوایل دهه هشتاد میلادی رایج شدند اما سال‌ها بعد در ایران متداول شدند.

فکس چگونه کار میکند؟

فکس گیرنده سیگنال‌ها را به شکل یک خط در هر لحظه از دستگاه فرستنده دریافت می‌کند. این دستگاه گیرنده سیگنال‌ها را به ردیفی از عناصر گرم کننده ارسال می‌کند، در ازای هر حسگر نوری دستگاه فرستنده، یک عنصر گرم کننده در ماشین گیرنده وجود دارد. همچنین در جاهایی از متن نامه که تاریک است، عنصر گرم کننده روشن می‌شود و بالطبع جاهایی که در مدرک روشن است، عنصر گرم کننده خاموش می‌شود. کاغذ گرمایی که به گرما حساس است از روی این عناصر گرم کننده عبور کرده و جاهایی که این عناصر خاموش هستند کاغذ سیاه می‌شود و به تدریج الگوهای روشن و تاریک مدرک یا نامه شما روی کاغذ ترسیم می‌شوند.

برای استفاده از ماشین فکس باید شماره تلفن اختصاصی برای فکس یا شماره‌ای تلفنی که تله فکس خوانده می‌شود را داشته باشید که علاوه بر امکان صحبت کردن با آن در مواقع لزوم برای ارسال فکس هم استفاده شود. شاید بارها اصطلاح به روی فکس رفت را شنیده باشید و یا بوق ممتد چند ثانیه‌ای به گوش‌تان خورده باشد که متوجه شوید تلفن روی فکس است. در واقع با گذاشتن نامه یا سند چاپی در جای مخصوص کاغذ در دستگاه فکس و شماره‌گیری ماشین فکس گیرنده و بعد شنیدن آن بوق آشنای فکس و فشردن دکمه استارت می‌توانید نامه خود را به مقصد ارسال کنید، وقتی صفحه مانیتور کوچک روی دستگاه‌تان عبارتی دال بر ارسال فکس را درج کرد، نسخه چاپی نامه‌تان را می‌توانید از روی دستگاه بردارید. ارسال فکس علاوه بر نسخه سنتی آن که به صورت ماشین فکس در بیشتر دفاتر موجود است، از طریق کامپیوتر هم امکان ارسال آن وجود دارد، بطوریکه با افزودن مدار الکترونیک کوچکی به کامپیوتر امکان ارسال فکس فراهم می‌شود. بدین صورت می‌توانید بدون داشتن دستگاه فکس و هزینه اضافی از طریق کامپیوتر خود این کار را انجام دهید.

خرید و فروش فکس

 ماشین فکس بیشتر در جاهایی کاربرد دارد که امکان دریافت ایمیل را ندارند یا اساسا اعتقاد و اطمینانی به ایمیل و امضای دیجیتای ندارند. با جستجویی ساده‌ای در سایت دیوار با انبوهی از پیشنهادات خرید و فروش دستگاه فکس مواجه خواهید شد که به صورت نو و یا کارکرده از برندهای مطرح جهان توسط افراد و فروشگاه‌های مختلف در محلات تهران و شهرستان‌ها تبلیغ شده است تا شما آنچه را که می‌خواهید با توجه به هزینه و نزدیکی محل فروش دستگاه فکس انتخاب کنید. 

۲۱۲۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا