آخرین خبرها

نماینده ارومیه: تراز دریاچه ارومیه ۴ و نیم متر پایین تر از حد متوسط/ اقدامات احیا به کندی پیش می رود

نماینده ارومیه: تراز دریاچه ارومیه ۴ و نیم متر پایین تر از حد متوسط/ اقدامات احیا به کندی پیش می رود

سیدهادی بهادری با بیان اینکه بارندگی های اخیر موجب افزایش تراز دریاچه ارومیه شده است، گفت: سال گذشته تراز دریاچه تقریبا ۱۲۷۰/۳ متر بود و درحال حاضر ۱۲۷۰/۵۹ متر است البته در حال حاضر نیز وضعیت مناسبی نداشته و حدود ۴ و نیم متر پایین تر از حد متوسط است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: بارندگی های اخیر نگرانی ها نسبت به وضعیت دریاچه را کاهش داد و عملیات احیای دریاچه میدانی تر پیش می رود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی بهترین فصل رهاسازی آب پشت سدها است که از وزارت نیرو تقاضا داریم هر چه سریع تر مقدار قابل رهاسازی را رهاسازی کند زیرا میزان آب پشت سدها نسبت به سال گذشته بیشتر است و توجیهی برای جلوگیری از رهاسازی آب وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه برخی اقدامات احیای دریاچه ارومیه به کندی پیش می رود، گفت: متاسفانه روند انتقال پساب تصفیه خانه تبریز، آب سد سیلوه و چپرآباد و همچنین اقدامات مشابه تحت فشار که باید با سرعت بیشتری انجام شود به کندی پیش می رود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مهمترین راهکار احیا را تغییر الگوی کشت دانست و گفت: باید تغییرات جدی در حوزه آبریز از جمله تغیر الگوی کشت انجام و از سویی الگو و سبک زندگی به مرور زمان اصلاح و معیشت جایگزین برای مردم ایجاد شده و بودجه مناسب نیز لحاظ شود.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا