آخرین خبرها

ساعات کار ادارات در ماه رمضان چگونه است؟

ساعات کار ادارات در ماه رمضان چگونه است؟

جامعه > مشکلات مردم – برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم پرسیده اند آیا ساعات کار اداری در ماه مبارک رمضان تغییر می کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسم کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان که از دولت قبل به ارث مانده بود، در دولت یازدهم اجرا نشد. با وجودی که 4 سال از آخرین کاهش ساعات کار در ماه رمضان می گذرد هنوز برخی از مخاطبان می پرسند آیا ساعات کار اداری در این ماه تغییر می کند؟ یکی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم نوشته: با سلام، چرا هیات دولت ساعات کار ادارات دولتی رو در ماه مبارک رمضان کاهش نمی دهد؟
در پاسخ باید گفت طبق روندی که دولت یازدهم در پیش گرفته، ساعات کار در ماه رمضان مانند ماههای دیگر سال است. البته تسهیلاتی برای کارمندان در نظر گرفته شده که می توانند از مرخصی در ابتدا یا انتهای ساعات کاری استفاده کنند.
پیش از این نیز محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این باره گفته بود که قانون مدیریت خدمات کشوری بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت گذشته بدون توجه به این اعتراضات آن را اجرا می‌کرد.
او تاکید کرده بود که که دولت یازدهم مقید به قانون است و نمی‌تواند و به عبارتی اختیار ندارد که ساعات کار را تغییر دهد.
در این میان، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی هم اخیرا در بخشنامه ای، کاهش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان را منوط به تصمیم هیات دولت عنوان کرده است. مرتضی احسانی معاونت اداری و مالی این دانشگاه نوشته: هرگونه کاهش ساعت کاری در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دانشگاه از فضائل و معنویت های ماه مبارک رمضان، منوط به اتخاذ تصمیم در هیات دولت است.
بر این اساس، در صورت تصویب کاهش ساعت کاری توسط دولت، ساعت کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ایام ماه مبارک رمضان تابع آن تصمیمات خواهد بود.
او در پایان بخشنامه اش نوشته: چنانچه استانداران در برخی از استان ها و به لحاظ وجود شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاص، نسبت به تعیین ساعت کاری برای تمامی سازمان ها و ادارات آن استان اقدام کنند، دبیران هیات امنای استان ها مجاز هستند برابر مصوبه استانداری نسبت به کاهش ساعت کاری برای واحدهای دانشگاهی اقدام کنند.
46231

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا