آخرین خبرها

مطبوعات گیلان نیازمند غنی سازی محتوایی است

فیروز فاضلی روز دوشنبه در نشست هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان افزود: نگاه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه های استان بویژه خانه مطبوعات ، نگاه ویژه ای است و باید به گونه ای پیش رفت که مطبوعات محلی استان تقویت شده و جایگاه واقعی خود را بیابند.
وی اظهار کرد: سطح خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و جایگاه ملی است و باید همگی تلاش کنیم که این جایگاه همچنان از لحاظ کیفی برقرار بماند.
وی با بیان اینکه بحث محتوای نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه ها قرار گیرد، افزود : کثرت رسانه های مکتوب و مجازی در استان گیلان نشان از توجه به مقوله فرهنگ دارد و باید با تاکید بر محتوا و کیفیت ، به رسانه های گیلان اعتبار بخشید.
فاضلی عنوان کرد : تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنان در سامانه خانه مطبوعات کشور است ،تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد .
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست اظهار کرد : خانه مطبوعات گیلان در طول یکسال گذشته اقدامات و فعالیت های خوبی داشته و صرف نظر از برخی مسایل حاشیه ای که موجب فرصت سوزی شد ، عملکرد این خانه با هیات مدیره جدید تا کنون مطلوب بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به قدمت خانه مطبوعات گیلان باید فعالیت های این موسسه بسیار فراتر از سایر استانها باشد اما در زمان حاضر برخی از استانهای از ما در زمینه ارایه خدمات پیشی گرفته اند.
داداشی با اشاره به توانمندی خانه مطبوعات برای فراهم کردن زمینه های لازم در بحث خدمات عنوان کرد: باید برای خبرنگاران از نظر رفاهی ، تفریحی و گردشگری اقداماتی صورت گیرد اما همگی این موارد نیازمند اعتبارات مطلوبی است.
وی افزود : رسیدگی به امور خبرنگاران نیازمند تعامل مدیران ارشد استانیست ضمن اینکه تلاش می کنیم گام های مطلوبی برای خدمات رسانی برداشته شود.
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست مطرح کرد: خانه مطبوعات گیلان در یکسال گذشته اقدامات مثمری را به انجام رسانده و همین موضوع موجب شده بسیاری از فعالان رسانه ای به عضویت دراین موسسه در آیند .
کریم خورسندی با بیان اینکه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان در راستای مطالبات بحق خبرنگاران تلاش می کند ، عنوان کرد : دغدغه هیات مدیره نبود بودجه و مسایل مالی است و حمایت های استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب شده تا اقداماتی در حد بضاعت برای خبرنگاران صورت گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد با حمایت های مدیران ارشد استانی، پاسداشت روز خبرنگار امسال بسیار پر بار تر از همیشه برگزار شود.
گفتنی است در ادامه این جلسه هر یک از اعضای هیات مدیره نیز پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص بحث های آموزشی ، رفاهی ، بیمه درمانی ، یارانه چاپ و محتوای کیفی نشریات بیان کردند.
بیش از 400 خبرنگار در گیلان مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا