آخرین خبرهااستان هااسلایدرگزارش تصویری

جلسه کارگروه امور بانوان رشت+تصاویر

سید محمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان رشت در فرمانداری بیان داشت، جلسات مختلفی برای رفع مشکل محل دفن زباله در سراوان رشت برگزار کرده ایم

وی با بیان این مطلب که در ازای انتقادها بایستی راهکار نیز ارایه شود، افزود: تفکیک زباله از مبدا برای کاهش تولید زباله در کلانشهر رشت اهمیت بسزایی دارد که همه بایستی به این مهم توجه داشته باشند.

وی خطاب به بانوان شرکت کننده در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان رشت بیان داشت: دغدغه های شما در مورد پسماند و زباله درست است اما ما بایستی همه چیز را از خودمان آغاز کنیم و منتظر دیگران نباشیم.جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه های ناشی از زباله ها و بوی تعفن آن، موجب رنجش اهالی این منطقه شده است.
در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز ۶۵۰ تا ۷۵۰ تن زباله از کلانشهر رشت و ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.شیرابه های ناشی از زباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است و شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهر رود و زرجوب سرازیر می شود. فرماندار شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش بانوان در جامعه و فرهنگ سازی خاطر نشان کرد: هر یک از بانوان بایستی به اندازه توانشان در فرهنگ سازی موضوعات مختلف تلاش کنند.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه و این که همه ما در معرض این آسیب ها قرار داریم، متذکر شد: بایستی با توجه به توان خود این آسیب ها را شناسایی و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهیم.
احمدی با اشاره به توانمندی های بانوان در بخش های مختلف بیان داشت: توانمندی های بانوان در بخش های مختلف و در ادارات بایستی مورد توجه قرار گیرد آنها با توجه به توانمندی هایشان می توانند در فرهنگ سازی موضوعات گوناگون تاثیرگذار باشند.
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت بانوان در ادارات خاطر نشان کرد: نباید در بخش بانوان کارهای تکلیفی انجام دهیم و تنها در مناسبت های مختلف این قشر را مد نظر قرار دهیم.
وی بیان داشت: برای بهره مندی از ظرفیت بانوان شهرستان رشت در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بایستی برنامه محور باشیم و برنامه ها نیز باید بر اساس نیازها باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان رشت بیان داشت: در مدت یک هفته بانوان پیشنهادات را در قالب کمیته ها ارایه دهند از بین این بانوان چند نفر انتخاب می شود و از این پیشنهادات نیز کارگروه هایی ویژه امور بانوان تشکیل خواهد شد و برنامه ریزی های لازم انجام خواهد گرفت.
شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند. بر اساس آخرین آمارها، ۴۹ درصد از جمعیت شهرستان رشت زن هستند.

عکس:ساجده امام دوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا