آخرین خبرها

آمریکا ایران را به اقدام یکجانبه تهدید کرد

آمریکا ایران را به اقدام یکجانبه تهدید کرد

نیکی هیلی: آمریکا و متحدانش باید خودشان وارد عمل شوند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز پس از آن که روسیه تلاش آمریکا و متحدانش در شورای امنیت سازمان ملل را برای جلب توجه ها به کوتاهی ایران در جلوگیری از رسیدن سلاح های این کشور به جنبش انصار الله یمن وتو کرد ، آمریکا تهدید به انجام دادن اقدام یکجانبه علیه ایران کرد.

براساس این گزارش نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که هم اکنون در  هندوراس  به سر می برد تهدید کرد :« اگر روسیه به حمایت از ایران ادامه دهد، آمریکا و متحدانش باید خود دست به کار شوند. اگر ما نتوانیم در چارچوب شورای امنیت اقدام کنیم ، و  باید خودمان وارد عمل شویم.»

نیکی هیلی در ادامه، بدون اشاره به اینکه این اقدام یا اقدامات چه می توانند باشند گفت :« بدیهی است که این رای برای تصمیم گیری درباره توافق هسته ای نیست. حرف ما این است که این رای هیچ کمکی در این زمینه نمی کند و این به آن چه ما قبلا فکر می کردیم که مجوزی برای ایران برای رفتار غیرقانونی و خطرناک خود است ، اعتبار می بخشد.»

شب گذشته قطعنامه محکومیت ایران در خصوص تعامل و ارسال سلاح برای انصارالله یمن که انگلیس پیش نویس آن را با مشورت کشورهای آمریکا و فرانسه ارائه کرده بود با وتوی روسیه به تصویب نرسید. 

در متن پیش نویس اولیه، محکومیت ایران برای نقض تحریم تسلیحاتی انصار الله و از جمله تعهد شورای امنیت به اقدام بر سر این موضوع درخواست شده بود.

۱۱ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رأی مثبت دادند، روسیه و بولیوی رأی ممتنع و چین و قزاقستان نیز رأی ممتنع دادند. برای تصویب شدن یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل به ۹ رأی مثبت لازم است به شرط اینکه کشوری که صاحب حق وتو است آن را وتو نکند.

۴۹۴۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا