آخرین خبرها

40 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی آزادگان گیلان منتشر شده است

محمد پرحلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه هنری گیلان با تولید این آثار در پی پیشگیری از گسست هویتی نسل جوان است ؛چرا که معتقد است جوانی که به زبان مادری خود مسلط نباشد و با فرهنگ قومی خود آشنا نباشد بعید است که در راستای اهداف کشور، دین و اهداف مذهبی و ملی خود گام‌های درستی بردارد.
پرحلم ادامه داد: همچنین این نهاد در سال‌های گذشته در زمینه انتشار آثار انقلاب مشروطه – گیلان یکی از استوانه‌های اصلی آن در کشور بوده است- و نهضت جنگل ،آثار متعدد و ارزشمندی منتشر نموده که راهنمای آیندگان برای قضاوت در مورد تاریخ خواهد بود.
وی افزود : تولید اثر در زمینه انقلاب اسلامی در گیلان از دو سال پیش از سوی این نهاد با رونمایی کتاب «گیلان در گزاره 57» که گاه‌شمار رخدادهای انقلاب اسلامی در گیلان است آغاز شده و این روند ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر روزشمار وزین انقلاب اسلامی در گیلان که در آن اسناد و مدارک، اخبار مطبوعات و مصاحبه با حدود صد نفر از فعالان انقلاب اسلامی در گیلان استفاده شده است منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین دو آلبوم از عکس‌های انقلاب اسلامی در گیلان که به اضافه موارد فوق مقدمه‌ای است برای نگارش تاریخ جامع انقلاب اسلامی، که تا سه سال آینده منتشر خواهد شد.
پرحلم تاکید کرد: بر این باوریم که باید با عملکرد خود سخن بگوییم و تولید نزدیک به سیصد اثر در چند سال گذشته عملکرد حوزه هنری گیلان را نشان می دهد.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا