آخرین خبرها

برگزاری سمینار توسعه تحقیقات کاربردی در صنعت برق

برگزاری سمینار توسعه تحقیقات کاربردی در صنعت برق

استان‌ها > مرکزی – با هدف افزایش سطح همکاری صنعت برق با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و ترغیب اساتید و دانشجویان به انجام تحقیقات کاربردی در حوزه صنعت برق و همچنین هدایت پروژه های دانشجویی مقاطع تحصیلی تکمیلی به سوی موضوعات این صنعت ، سمینار توسعه تحقیقات کاربردی با حضور مدیر عامل و جمعی از مدیران برق باختر و مدیران ، اساتید و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاههای اراک ، صنعتی اراک و آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، مهندس فرهاد شبيهي مدير عامل شركت برق منطقه اي باختر در اين سمينار ضمن تشريح موقعيت استراتژيك برق منطقه اي باختر در شبكه برق كشور و اهميت حفظ و پايداري اين شبكه در ارائه خدمات مستمر بيان داشت و افزود: به تحقيقات كاربردي در صنعت برق كه يك صنعت زير ساختي در توسعه اقتصادي مي باشد به عنوان يك شاخص ارزيابي در سنجش توسعه يافتگي توجه و تأكيد مي شود.
وي افزود: موضوعات تحقيقاتي متعدد و مناسبي در صنعت برق وجود دارد كه جذابيت لازم را براي مراكز دانشگاهي به جهت تعريف عناوين پايان نامه هاي دانشجويي مقاطع تحصيلي تكميلي را دارا مي باشد.
وي افزود: برگزاري اين سمينار مي تواند نقطه عطفي در گسترش و تقويت ارتباط صنعت برق با دانشگاه باشد تا با استفاده از فرصت ايجاد شده مشكلات و مسايل حوزه برق با تكيه بر توان و ظرفيت مراكز علمي برطرف شده و همچنين دانشگاهها از تجربيات و امكانات برق منطقه اي باختر در ارتقاء سطح آموزشها بهره مند گردند.
مهندس شبيهي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع مديريت مصرف پرداخت و بيان داشت : در آستانه پيك بار تابستان هستيم و پيش بيني مي شود پيك بار امسال به بيش از 55 هزار مگاوات برسد.
وي افزود: اقدامات زيادي در زمينه پيك سايي و مديريت مصرف برق انجام شده است وليكن ديدگاههاي خلاقانه و مبتكرانه دانشگاهها در زمينه آگاه سازي در مديريت مصرف و پيك سايي مي تواند بسيار موثر باشد.
اين گزارش مي افزايد : در اين سمينار مهندس علي صفري معاون برنامه ريزي و تحقيقات برق باختر اظهار داشت : مسايل و معضلات صنعت برق مي تواند موضوعات مناسبي براي تحقيقات كاربردي باشد لذا سعي بر آن داريم تا پايان نامه هاي دانشجويي مقاطع تحصيلات تكميلي را در راستاي حل معضلات صنعت برق هدايت نماييم.
خانم مهندس سلطاني پور مدير دفتر تحقيقات و كنترل كيفيت و تجهيزات برق باختر هم در اين سمينار با بيان اين نكته كه شرط لازم براي داشتن صنعتي پويا و موفق انجام تحقيقات كاربردي مي باشد، راهكارهاي توسعه تحقيقات كاربردي و فرآيندهاي كاري انجام تحقيقات را توضيح و در ادامه ضمن معرفي زمينه هاي تعريف پروژه هاي تحصيلات تكميلي برخي عناوين پيشنهادي را نيز ارائه نمود.
اين گزارش مي افزايد: در اين سمينار مهندس روح ا… داودآبادي مدير امور انتقال نيروي برق استان مركزي نيز نمونه هايي از مسايل و معضلات موجود در شبكه برق باختر را كه مي تواند به عنوان موضوعات پايان نامه ها انتخاب شوند جهت اساتيد و دانشجويان تشريح نمود.
گفتني است در پايان اين سمينار موضوعات مطروحه از سوي حاضرين مورد بحث و بررسي قرار گرفت و به سوالات دانشجويان و اساتيد پاسخ داده شد.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا