اجتماعیاستان هاخبر داغ

شهر «طرح های کاغذی»؛ آیا شورای حفظ بیت المال استان در پرونده بی آرتی ورود می کند؟

شهر «طرح های کاغذی»

باید دید آیا شورای حفظ بیت المال استان که متشکل از روسای دستگاههای قضایی و اجرایی استان است حاضر خواهد بود پرونده مسیر بی ارتی رشت با هزینه کرد بیش از ۴۰ میلیارد ریال را باز کرده و از بانیان احتمالی تضییع حقوق شهروندان اعم از شهردار جدید و سابق رشت در این مورد بازخواست کند؟

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گیل خبر، بعد از نزدیک به دوسال نرده های ویژه عبور اتوبوس های بی.آر.تی در مسیر میدان فرهنگ به میدان حشمت رشت جمع آوری شد. همان کارگرانی که دوسال پیش با قطع درختان آغاز کرده بودند و به جمع آوری میله ها دست می زدند به بهانه حفظ امنیت شهروندان نسبت به جمع آوری آن اقدام کردند و حال همه چیز به گذشته برگشته است و البته هزینه ای که دیگر بر نمی گردد. هرچند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت که دیروز در صف اول مدیران اجرائی خط ویژه بود این بار در قالب متتقد همان خط ویژه مدعی شده است که هیچ زیانی برای شهرداری ایجاد نشده و تنها نرده های جمع اوری شده قرار است به مکان دیگری منتقل شود!

مسیری که قرار بود به فاصله سه دقیقه ای با اتوبوس های برند «دوو» کره جنوبی در عرض سه دقیقه مسافر را جابه جا کنند و برای اجرای ان بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه گردید آن چنان معطل می کردند که اگر خود رانندگان خودروهای شخصی مسیر غیرقانونی را طی نمی کردند می توانستیم یک مسابقه «گل کوچیک» در آن برگزار کنیم!

مراسم افتتاح خط ویژه روزی بود که با اعتراض یک شهروند همراه بود که افتتاح این مسیر را مثل پیاده راه به صلاح نمی دانست و گفته بود که این طرح فقط روی کاغذ جواب می دهد . این سخنان آن شهروند برخورد نیروی انتظامی را در پی داشت و از آن مهم تر سخنان سخنرانان مراسم را تحت الشعاع خود قرار داد به طوری که رئیس کمیسیون وقت ترافیک شورای شهر رشت اعلام داشت: «چرخ توسعه در رشت به حرکت درآمده و باز نمی ماند» و شهردار وقت هم گفت: «منافع عمومی بزرگ‌تر از آن است که منافع خصوصی دیده شود و مشکلات سر راه مانند بادی هستند که نمی‌توانند در مسیر حرکت ما مشکلی ایجاد کند.»

این سخنان و ادعاها در بستری شکل گرفته که امروز بسیاری از آن ها به منتقد همان خط ویژه بدل شده اند. همان هایی که آن روز کنار اتوبوس ها عکس می گرفتند امروز می گویند این طرح اشتباه بود. همان هایی که کارفرمای این طرح بودند امروز پست گرفته اند و باوجود نامه های خودشان به خودشان که شهر و شهرداری را مورد استهزا قرار داد دوباره در سمتهای خود ابقاء شده اند و حال کارفرمای تخریب همان خط ویژه شده اند.
حال باید دید آیا شورای حفظ بیت المال استان که متشکل از روسای دستگاههای قضایی و اجرایی استان است حاضر خواهد بود پرونده مسیر بی ارتی رشت با هزینه کرد بیش از ۴۰ میلیارد ریال را باز کرده و از بانیان احتمالی تضییع حقوق شهروندان اعم از شهردار جدید و سابق رشت در این مورد بازخواست کند؟

در این شهر تنها عده ای رفته اند و عده دیگری باز آمده اند، عده ای نیز همچنان گوش به فرمان همه افراد جدید هستند. دیروز صحبت خط ویژه بود و امروز صحبت یکطرفه کردن خیابان ها! این طرح های بی سرانجام که چیزی جزء نارضایتی در ان دیده نمی شود و نهایتش این است که آن را به کناری می گذرانند و یکی مثل معاون حمل و نقل و ترافیک و رئیس کمیسیون ترافیک پیدا می شوند که یادشان می آید این طرح هم به درد نمی خورد. شهر «طرح های کاغذی»

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا