بین الملل

تظاهرات گسترده اسرائیلی‌ها در تل‌آویو در حمایت از راهکار تشکیل “دو کشور”

تل‌آویو

هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه در تل‌آویو در حمایت از راه حل تشکیل دو کشور دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در آستانه پنجاهمین سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این تظاهرات گسترده را جنبش صلح اکنون اسرائیل که یک نهاد غیردولتی مخالف با شهرک‌سازی‌هاست به راه انداخت و در آن تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین سردادند.

آوی بوسکیلا، رئیس سازمان “صلح اکنون” در این باره گفت: این تظاهرات با هدف بازگرداندن امید برای صلح و رد اقدامات اشغالگرانه و خشونت نژادپرستانه برگزار شده است.

او ادامه داد: اکنون وقت آن رسیده که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به جهان ثابت کنند که بخش عظیمی از آنها خواهان صلح هستند و راهکار تشکیل دو کشوری را قبول دارند.

در این تظاهرات همچنین پیامی در حمایت از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرائت شد.

عباس پیشتر گفته بود که زمان آن رسیده که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با صلح کنار هم زندگی کنند.

اسحاق کتزوک، رهبر اپوزیسیون چپ‌گرای اسرائیل نیز به نوبه خود خواهان تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین شد و از سیاست‌های دولت راست‌گرای کنونی انتقاد کرد.

بحث شهرک سازی‌ها که هم در داخل سرزمین‌های اشغالی و هم در مجامع بین‌المللی مخالفان جدی دارد مهمترین مانع بر سر تحقق راهکار دو کشوری است و تاکنون اسرائیل حاضر نشده از این امر کوتاه بیاید.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا