آخرین خبرها

ماه ضیافت الهی و اعلام قیمت های برخی محصولات پر مصرف در گیلان

ضیافتی دگر از راه رسید؛ همه شادمان خود را برای یک ماه میهمانی خدا آماده کرده اند ؛ آمده اند تا غبار از آیینه دل زدوده آن را صیقل داده و تهذیب نفس و خودسازی داشته باشند.
آمده اند تا جسم و روح خود را ورزیده کنند ؛ از اذان صبح تا اذان مغرب هیچ چیز تناول نکرده و از هرکاری که در کارنامه آنها گناه ثبت شود، بپرهیزند.
از دیرباز مردم برای این ماه پرفضیلت پخت غذاهای خاصی هم در دستور کارشان بوده است، دولت نیز برای رفاه و حمایت از مصرف کننده و تولید کننده قیمت های مصوب اقلام پر مصرف این ماه مبارک را علام می کند.
در همین رابطه ما هم قیمت های مصوب و بازار برخی محصولات پرمصرف در رشت را از نظر می گذرانیم
در یک بازدید میدانی در بازار شهر رشت ، در حال حاضر گوشت قرمز گوسفند بین 35 تا 36 هزار تومان و گوشت قرمز گوساله بدون چربی و استخوان کیلویی 36 تا 38 هزار تومان به فروش می رسد.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم نیز از شش هزار و 900 تا هفت هزارو 100 تومان متغیر است .
نخود و لوبیا اگرچه جزو اقلام با قیمت مصوب نیست اما بدلیل کاربردی بودنش در ماه مبارک رمضان آن را در بازار رشت مورد ارزیابی قرار دادیم.
در حال حاضر قیمت اقلامی همچون لوبیا قرمز، لوبیا سفید ، لوبیا چیتی و نخود نسبت به سال گذشته افزایش بین 10 تا 25 درصد را نشان می دهد.
هم اکنون قیمت حبوبات در عمده فروشی های رشت به این شرح است : نخود کیلویی 9 هزار تومان، لوبیا چیتی 11 هزار تومان، لوبیا قرمز و سفید هفت هزارو 300 تومان ، لپه کیلویی بین هفت هزارو 500 تا 9 هزار تومان و عدس 6 هزار تومان که این قیمت ها در خرده فروشی ها بین 10 تا 15 درصد افزایش پیدا می کند.
در رابطه با قیمت های مصوب نیز ؛ مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ایرنا گفت: برنج دولتی تحویل در انبار هر کیلویی 2 هزارو 400 تومان و برای مصرف کننده 2 هزار و 700 تومان است.
نعمت قاسمی افزود: همچنین قیمت گوشت قرمز منجمد در سردخانه 22 هزار تومان و قیمت مصوب برای مصرف کننده 23 هزار و 500 تومان است.
وی اظهار کرد: همچنین هر کیلو گرم مرغ منجمد قیمت پنج هزار و 900 تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی به اندازه کافی در استان موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.
امروز ششم خرداد ماه مصادف با اولین روز ماه رمضان بود.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا