آخرین خبرها

آرا قابل تقسیم به آرای خوب و بد نیست / تخلف در همه ادوار بوده، اما این ها نمی تواند در نتیجه انتخابات موثر باشد / دولت در سایه نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آرا قابل تقسیم به آرای خوب و بد نیست / تخلف در همه ادوار بوده، اما این ها نمی تواند در نتیجه انتخابات موثر باشد / دولت در سایه نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت

حجت الاسلام حسین ابراهیمی درباره سلامت انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و پیام حضور 41 میلیونی مردم در پای صندوق های رأی گفت: این مشارکت گسترده در انتخابات به داخل و خارج از کشور پیام داشت چون نشان داد بعد از مدت 38 سال از پیروزی انقلاب مردم به سرنوشت خود، نظام و انقلاب بی تفاوت نیستند و آینده کشور برای شان اهمیت دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» با بیان اینکه مردم سالاری دینی در انتخابات روز 29 اردیبهشت خود را نشان داد، اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران آزاد است و هر کس به هر نامزدی بخواهد رأی می دهد. مردم جامعه ایران همچون گذشته ثابت کردند از لحاظ سیاسی بیدار و روشن هستند، اوضاع کشور را درک می کنند و اقدام لازم را در وقت مناسب انجام می دهند. در مجموع انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با امنیت و سلامت برگزار شد.

وی درباره امکان جابه جایی 3-4 میلیونی آرا در انتخابات ایران، اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی در همه ادوار گذشته نیز وجود داشته اما تخلفات در سرنوشت و نتیجه انتخابات نمی تواند موثر باشد. در مجموع شورای نگهبان تا چند روز آینده نظر خود را درباره میزان تخلفات اعلام می کند بنابراین پیش بینی نمی توان کرد باید منتظر نظر شورای نگهبان بود.

وی درباره تلاش برخی برای تقسیم آرای مردم به حلال و غیرحلال یا سیاه و غیرسیاه ادامه داد: کسی که پای صندوق رأی آمد و رأی داد احساس مسئولیتش قابل تقدیر است بنابراین اینجا آرا قابل تقسیم به آرای خوب و بد نیست. مشارکت حداکثری بیش از هر نتیجه ای برای ما اهمیت دارد چون پیام روشنی به داخل و خارج کشور می دهد. پس معتقد نیستم که آرا با هم تفاوتی دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سئوال که ایده تشکیل دولت در سایه که بارها آزموده شد اما جواب نداد، آیا امروز برخی حامیان آقای رئیسی همچون سعید جلیلی برای راه اندازی چنین مجموعه ای می توانند به موفقیتی دست پیدا کنند؟ گفت: دولت در سایه نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت. دولت همانی است که با آرای مردم مشخص می شود. همان طور که امام و رهبری همواره گفتند میزان رأی ملت است، بر اساس آرای مردم باید قضاوت کرد. هر کس آرای اکثریت رأی دهندگان را به دست آورد، دولت مشروع نظام است و به همین دولت باید توجه داشت نه مجموعه ای دیگر.

ابراهیمی یادآور شد: البته غیر از نامزد پیروز، سایر نامزدها نیز آرایی دارند آنها و سایر فعالان سیاسی چه آقای جلیلی و چه شخص من برای آنکه در آینده مطالبات رأی دهندگان را دنبال کنیم، می توانیم طرح دیدگاه داشته باشیم، انتظار هم آن است که دولت مستقر و مشروع نیز اید مطالبات مردم را پاسخ دهد. 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا