آخرین خبرهااستان ها

فرماندار آستانه اشرفیه: اقتدار ملی بدون سرمایه اجتماعی یعنی مردم بی معنی است

فرماندار آستانه اشرفیه گفت:برخی اقتدار ملی را در موضوعاتی مانند اقتصاد، موشک و تکنولوژی می دانند در حالیکه تجربیات موفق انقلاب اسلامی نشان داده است که همه اینها بدون سرمایه اجتماعی یعنی مردم بی معنی است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا منطقه گیلان، حیدری در راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن در شهرستان آستانه اشرفیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فجرآفرین انقلاب اسلامی و تشکر از حضور گسترده مردم ولایتمدار شهرستان اظهار کرد:نگاه به ترکیب جمعیت اعم از زن و مرد،پیر و جوان، اقشار گوناگون کشاورز، کارگر، فرهنگی، روحانی، بازاری، مذهب   های مختلف سنی، مسیحی، یهودی، زرتشتی گویای این مطلب است که انقلاب ما به تمام معنا انقلابی جامع و مردمی بوده است.

وی افزود: ما شاهد ترکیب انقلابی مردم در همه عرصه ها بوده ایم‌. با اندکی جستجو می بینیم که در جنگ تحمیلی نیز علاوه بر اهل شیعه ما دارای شهدا و جانبازان والامقام از اهل سنت، مسیحی، زرتشتی و یهودی بوده که فارغ از هرگونه جناح و مذهبی پای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و از آب و خاک کشور دفاع کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) بوده و با همراهی کامل مردم محقق شد.

وی ادامه داد: باور این موضوع هم برای جهانیان سخت بود، کشوری که تازه به انقلاب رسیده و هنوز ساختارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اش شکل نگرفته بتواند در برابر هجوم یک دست نشانده مدعی در منطقه بنام صدام که همه تجهیزات،امکانات، پشتیبانی، هواپیماهای جنگی و اطلاعاتی، همکاری شرق و غرب و تمام قدرت های جهانی و منطقه ای برخوردار بوده بتواند مقاومت کرده و اجازه ندهد یک وجب از خاک این کشور توسط متجاوزان تصرف شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اقدامات گروهک وحشی داعش در منطقه و جهان تاکید کرد: استکبار جهانی با نیت آزار و اذیت ایران اسلامی شروع به ساماندهی این گروه تروریستی کرد. داعش با پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی قدرت های جهانی و منطقه ای توانست تقریبا دو کشور را به تصرف خود در آورد. اما با رهبری های مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و ایثارگری فرزندان ملت این گروهک دست نشانده غرب منهدم شد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به جستجوی استکبار جهانی در خصوص موشک های ایران در کشورهایی نظیر یمن اظهار کرد: اینها باید به جای اینکه دنبال موشک های ایرانی در کشورهای منطقه بوده بایستی به دنبال تفکر انقلاب اسلامی باشند چرا که فریبکاری آ مریکا، گروهک ها، منافقین، قطعنامه های ظالمانه و مسایل سنگین حقوقی با این هدف که ایران اسلامی نتواند از آن خلاصی یابد طراحی شده که بحمدالله بازهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر رییس جمهور و تیم دیپلماسی و به دنبال آن حضور و حمایت مردم توانستیم از این برهه نیز عبور کرده و شاهد شکوفایی ایران اسلامی در منطقه و جهان شدیم.

وی ادامه داد: برخی اقتدار ملی را در موضوعاتی نظیر اقتصاد، موشک و تکنولوژی می دانند در حالی که تجربیات موفق انقلاب اسلامی نشان داده است که همه اینها بدون سرمایه اجتماعی یعنی مردم بی معنی است. واضح تر آنکه تمام موارد گفته شده میتوانند اجزای اقتدار ملی باشند ولی این قدرتها زمانی میتواند جوابگو باشد که اعتماد عمومی به حاکمیت جلب شود.

حیدری در ادامه با اشاره به هدف گذاری دقیق مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی   تاکید کرد: امروزه دشمن بدنبال هدف قرار دادن اتحاد ملی، ایجاد روحیه یاس و عدم اعتماد به دولت است و ما باید با اطاعت از فرامین رهبری، اجازه ندهیم دشمن به مقاصد شوم خود دست یابد.

وی افزود: دشمن در ادامه دشمنی های خود، مانع تراشی های اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده بود برای مثال کاهش قیمت نفت به یک سوم در بازار جهانی و غیره به یاری خداوند و با تدابیر اقتصادی دولت نرخ تورم در حال حاضر تک رقمی و با آثار برجام صادرات در حال انجام است.

حیدری گفت: در بودجه سال آتی بر اساس اخذ موافقت مقام معظم رهبری، اجازه استفاده از سه میلیارد دلار از ذخایر ارزی و هفت میلیارد دلار فاینانس گنجانده شده است و همچنین ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال آینده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا